صدور دفترچه اقساط برای فارغ التحصیلان بدهکار بلاتکلیف

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صدور دفترچه اقساط برای فارغ التحصیلان بدهکار بلاتکلیف

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانش آموختگان بدهکار و بلاتکلیف این صندوق دفترچه اقساط خودکار ۳۶ ماهه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هیات امناء صندوق رفاه دانشجویان، مبنی بر تعیین تکلیف دانش آموختگان بدهکار بلاتکلیف که تاکنون جهت تعیین تکلیف بدهی خود مراجعه نکرده اند، برای هریک از دوره های تحصیلی جهت شروع سررسید بازپرداخت بدهی مدت زمانی به شرح ذیل تعیین شد:

مقطع کاردانی ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۶ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۸ سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، دکتری ناپیوسته ۶ سال و دکتری تخصصی پیوسته ۱۰ سال از تاریخ شروع تحصیل.

برای تمام دانش آموختگانی که از صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات دریافت کرده اند و مشمول مصوبه فوق شده اند به صورت سیستمی دفترچه اقساط صادر شده است.

از این رو برای دانش آموختگان انصرافی، اخراجی و یا ترک تحصیل کرده دفترچه تک قسطه و یکجا پرداخت و صادر شده است.

برای آن دسته که دارای بدهی های وام ودیعه مسکن متاهلی هستند دفترچه اقساط ۳۶ ماهه صادر شده است که قسط اول آن شامل کل مبلغ ودیعه مسکن به علاوه ۱۰ درصد کل بدهی و کلیه مبالغ یکجا پرداختی بوده و مابقی بدهی ها در ۳۵ ماه تقسیط شده است.

لذا اداره رفاه دانشگاهها باید موارد زیر را قبل از تحویل گواهی موقت و امضاء فرم تسویه حساب بررسی و رعایت کنند :

اطلاعات سند تعهد محضری در سیستم اتوماسیون فاز ۲ ثبت شود. همچنین نشانی و اطلاعات تماس متعهد (آدرس، کدپستی، تلفن همراه، تلفن ثابت)، ثبت شود. فرم شماره ۱۲ الکترونیکی در سیستم اتوماسیون ثبت شود.

در صورت تکمیل نکردن اسناد بازپرداخت (فیش های بانک ملی و دیگر اسناد پرداختی) نسبت به الصاق و تکمیل آن اقدام شود. همچنین اقساط معوق و جریمه دیرکرد اقساط از طریق پرتال دانشجویی واریز شود.

در صورت ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی بالاتر و تمدید نشدن سررسید دفترچه اقساط، نسبت به تمدید سررسید با ایجاد دوره جدید اقدام شود.

در صورت نیاز به اصلاح نوع وضعیت از تحصیل مانند انصرافی و یا اخراجی با ارسال مستندات و از طریق آیتم درخواست کار اقدام شود.

در صورت نیاز به اصلاح نوع مشمولیت خدمت نظام وظیفه با ارائه یکی از مستندات، الف: برگه معرفی به نظام وظیفه از طرف دانشگاه، ب: ارائه نامه از نظام وظیفه، ج: برگه اعزام به خدمت، از طریق منوی درخواست انجام کار اقدام شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار