صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون پرستاری وزارت بهداشت از صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد میرزابیگی امروز ۱۷ بهمن ماه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در خراسان رضوی، با اشاره به نقش بی بدیل پرستاران در پرستاری و مراقبت در بین گروه‌های سنی مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران پا به پای علوم انسانی و تجربی مرزهای دانش را می‌گذرانند.
وی به اجرای طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس برنامه ششم توسعه اشاره و عنوان کرد: با ابلاغ و اجرای روند اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران، تعداد ۱۰ هزار نفر پرستار در سراسر کشور، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند؛ پرستاری ایران با این اقدام گام بلندی به سمت بین‌المللی شدن برمی‌دارد و یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی‌های بین‌المللی را کسب خواهد کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اعلام اینکه بیش از ۱۸۱ دانشکده پرستاری در کشور فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: بیش از ۱۴ هزار مدیر پرستاری در لایه‌های مختلف مدیریتی تا سطح سرپرستاری در کشور فعالیت می‌کنند.
میرزابیگی با بیان اینکه این افراد حدود ۱۵۰ هزار پرستار را در بخش‌های دولتی و غیر دولتی مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۵ هزار نیروی پرستار با روش‌های غیر دولتی مشغول فعالیت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: ۱۶ هزار نیروی پرستار در قالب برنامه تحول سلامت، ۵۰۰۰ نفر برای جایگزینی مرخصی زایمان و ۴۰۰۰ دانشجوی سال آخر با آیین نامه مخصوص خود مشغول فعالیت شده‌اند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار