صدور 17 هزار مجوز استخدام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد پست‌های مورد نیاز واحدهای عملیاتی مجموعه تحت پوشش وزارت بهداشت را بعد از 25 سال بازنگری کردیم.
دکترمحمدحسین سالاریان زاده در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: تعداد پست های مورد نیاز واحدهای عملیاتی مجموعه تحت پوشش وزارت بهداشت را بعد از 25 سال بازنگری کرده و در این بازنگری تعداد را به حد معقولی که وظایف افزایش پیدا کرده نزدیک کردیم.
وی با اشاره به تفویض اختیارات، گفت: بسیاری از اموری که برای ستاد وزارتخانه امور جاری محسوب می شدند و برای دانشگاهها حکم تصمیم گیری را داشتند در حال انتقال است تا بتوانیم بخشی از وظایف خود را به حوزه های عملیاتی خود واگذار کنیم. این موضوع جزو وظایف قانونی محسوب می شود.
سالاریان زاده در ادامه تصریح کرد: در برنامه تحول نظام اداری کشور، ستادهای دستگاههای اجرایی باید بخشی از وظایف خود را به واحدهای سطح خود منتقل کنند که این کار را ما در آیین نامه های خود انجام دادیم.
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار داشت: بسیاری از پست های ما مثل پرستار، کارشناس فوریت پزشکی و کارشناس مراقبتهای بهداشتی درمانی از گذشته خالی از نیروی انسانی بودند که این مجوزها کمک شایانی کرد که بتوانیم نیرو جذب کنیم.
سالاریان زاده با بیان اینکه بازنگری تشکیلات و استانداردها، پست های جدید سازمانی را متناسب با کارهای جدید که در محیط مطرح شده ایجاد می کند، ادامه داد: برای اینکه پست های جدید بتوانند نیازهای جدید دستگاه را پوشش دهد در این بازبینی تشکیلاتی دیده شده که بخشی از آن ابلاغ شده و بخشی نیز به واحدهای عملیاتی ابلاغ می شود.
این مسئول وزارت بهداشت گفت: به طور متوسط از نظر ردیف های تشکیلاتی در هر دانشگاهی متناسب با میزان رشد واحدهای آموزشی و واحدهای بهداشتی درمانی که مجوز هیأت دولت را داشتند کاملاً توسعه تشکیلاتی را فراهم کردیم و در دانشگاههای مختلف این موضوع متفاوت بوده است.
صدور 17 هزار مجوز استخدام برای وزارت بهداشت در سال جاری
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه مجوز استخدام به صورت استثنایی به وزارت بهداشت داده شده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع هیات دولت 34 هزار مجوز استخدام صادر کرده که 50 درصد آن به میزان 17 هزار مجوز برای وزارت بهداشت تعلق دارد که عمده آن برای پرستاران و ماماها است.
سالاریان زاده ادامه داد: در طرح تحول در حوزه های بهداشت ودرمان، به دلیل اینکه حجم عملیاتی ما گسترده شده بود نیازمند نیروهای تازه نفس و جدید بودیم. این مجوزها برای حوزه های درمانی بیمارستانها، فوریتهای پزشکی و حوزه بهداشتی شامل مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و پایگاههای بهداشت است که تحول مثبتی را برای انجام عملیات در سطح محیط فراهم کند.
این مقام وزارت بهداشت تأکید کرد: در طول چند سال اخیردر مناطق محروم ما تحول اساسی در حوزه بهداشت رخ داده که بخشی به حمایتهای دولت و بخش عمده آن به ظرفیتهای بالقوه ای که در این شهرها وجود داشته برمی گردد. این مناطق نیاز به حمایت و تحرکی از سوی ستاد داشتند که استعدادها شکوفا شود.
وی با اشاره به بازدیدهای هفته های اخیر خود از مناطق محروم مختلف کشور، اظهار کرد: در این مناطق استعدادها و نیروهای تحصیلکرده علاقمندی را می بینیم که به دور از همه جریانات اداری و مدیریتی کار خود را انجام می دهند که آرامشی برای ما در سطح ستاد تصمیم گیری می کنیم فراهم می کند. امیدوارم حمایت از سوی ما و ارتقاء تلاش و کوشش در محیط ادامه پیدا کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار