ارزیابی دوره های ارشد و دکتری آزاد/ پذیرش برخی رشته ها صفر می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صفر شدن ظرفیت پذیرش در رشته‌محل‌های فاقد کیفیت دکتری آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد از تشکیل تیمی برای ارزیابی تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر «رشته محلی» کیفیت لازم را نداشته باشد ، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نوریان امروز در برنامه سی‌ و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد و همچنین پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان گفت: تیمی در دانشگاه ایجاد شده تا تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه را مورد ارزیابی درونی قرار دهد و اگر «رشته محلی» کیفیت لازم را نداشته باشد، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.

وی افزود: این کمیته با همکاری معاونت آموزشی تشکیل شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: در گذشته دانشگاه به دلیل برخی مشکلات که در رشته محل های خود داشت با وزارت علوم ارتباط خوبی نداشت که اکنون این روند اصلاح شده و تمامی رشته های دانشگاه که در دفترچه دکتری امسال آمده است مجوز دارد.

وی افزود: در ابتدای ورودم به دانشگاه ۱۴۶ واحد این دانشگاه زیانده بودند که امیدوارم طی ۳ سال آینده موضوعی به عنوان زیانده بودن واحدها مواجه نباشیم.

نوریان اظهار داشت: اگر مدیری در دانشگاه آزاد خوب کار کند دلیلی بر تغییر آن وجود ندارد. اما اگر مدیری آدم خوبی باشد اما عملکرد کاری خوبی نداشته باشد باید تغییر کند.

وی اظهار داشت: برخی می گویند ما آمده ایم که عده زیادی را اخراج کنیم این حرف اصلا صحیح نیست.

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به این دانشگاه دارند بنابراین ما تلاش می کنیم تا بتوانیم در راستای دغدغه های ایشان در حوزه آموزش های مهارتی و تربیت نیروهای متخصص قدم برداریم.

نوریان اظهار داشت: مردم با حضور گسترده در انتخابات افتخار آفریدند و این موفقیت را به مقام معظم رهبری تبریک می گوییم همچنین تبریک دیگر ما به رئیس جمهور منتخب مردم است.

وی اظهار داشت: محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه نیز توانسته اند نفر اول در کسب رای شورای شهر تهران باشند که به وی نیز تبریک می گوییم.

وی عنوان کرد:تخصیص بورس تحصیلی به افراد شاخص علمی به ویژه نخبگان مناطق محروم از برنامه های این دانشگاه است که در حال برنامه ریزی برای تحقق آن هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: توسعه مناطق تحقیقاتی عملیاتی و توسعه زیرساخت های استراتژی دانشگاه از دیگر برنامه های ما است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه داریم شبکه علمی میان دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور را راه اندازی کنیم و پس از آن شبکه علمی میان این دانشگاه و دانشگاه های خارجی با هدف تبادل استاد و دانشجو و انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترک راه اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه های این دانشگاه است و برنامه داریم رشته های دانشگاهی را با شرایط منطقه ای و استانی راه اندازی کنیم و توسعه دهیم.

نوریان اظهار داشت: بازنگری محتوای دروس دانشگاهی و برنامه ریزی برای ایجاد رشته های میان رشته ای از دیگر اولویت های این دانشگاه در حوزه آموزشی به شمار می رود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد برای ورود به آموزش های مهارتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه ویژه‌ای دارند که این دانشگاه آمادگی خود را برای تبدیل مراکز سمای خود برای فعالیت های کارآفرینانه اعلام کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اظهار داشت: با پیگیری های مستمر دکتر ولایتی این دانشگاه رابطه مثبتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی جدید این دانشگاه گفت: با تغییرات به وجود آمده امیدواریم در بحث فرهنگی رشد بهتری داشته باشیم و تغییرات محسوسی در این زمینه ایجاد شود.

نوریان در خصوص حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد نیز گفت: در جلسه آینده هیات امنا که هفته آینده برگزار خواهد شد موضوع جذب و حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد بررسی خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار