صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال راه‌اندازی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد از راه‌اندازی “صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال ” برای وام اشتغال مددجویان خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علی‌اکبر خادمی با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه‌های جامعه هدف کمیته امداد شرایط اخذ وام اشتغال ازجمله ضامن است که با راه‌اندازی این صندوق این امر تسهیل خواهد شد.
وی افزود: در این خصوص به دنبال تأمین منابع مالی این صندوق هستیم تا بتوانیم سال آینده آن را راه‌اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد بیان داشت: در حال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اختصاص این مبلغ در بودجه ۹۸ هستیم.
مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد در ادامه به وام اشتغال روستایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در راستای تسهیل وام اشتغال روستایی، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی ذیل تسهیلات قانون اشتغال روستایی» منعقدشده است که بر اساس آن مددجویان روستایی برای گرفتن وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از دو ضامن حقیقی که درآمد داشته باشند بدون اعتبار سنجی وام دریافت کنند.
خادمی با تأکید بر اینکه معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد نسبت به سایر افراد عادی کمتر بوده و پایین تر از ۲ درصد است و به اذعان بانک های عامل جزءمشتریان خوش حساب بانک ها هستند گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده از طریق وام طرح‌های اشتغال خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار