ضرورت افزایش سن استخدام به ۳۵ سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت افزایش سن استخدام به ۳۵ سال

عضو هیات رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش سن استخدام از ۳۰ سال به ۳۵ سال، گفت: بیکاری قشر تحصیل کرده دانشگاهی، مشکلات عدیده ای را منجر شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن بیگلری در نشست علنی امروز (سه شنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک مناسبت روز خبرنگار گفت: این روز ارزشمند را که پاسداشت قلم و اندیشه است به همه خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران و صاحبان فکر و قلم تبریک عرض می کنم و از مسئولان انتظار دارم نسبت به حل مشکل بیمه، معیشت و مسکن این عزیزان اهتمام جدی داشته باشند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از عموم ملت ایران به ویژه مردم قدرشناس کردستان و خاستگاه موکلان عزیزم در شهرستان های سقز و بانه که بار دیگر با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی انتخابات ریاست جمهوری 96 و شوراها، وفاداری خود را به نظام و جهانیان اعلام کردند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی با تاکید بر اینکه امیدوارم دولت دوازدهم موفق تر از دوره اول عمل کند خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: با توجه به بیانیه ها و وعده های زمان تبلیغات تان، مردم کردستان و نیز اهل سنت کشور انتظار داشتند که در کابینه اول جنابعالی سهم داشته باشند، اما متاسفانه خبری نشد و ظاهرا شنیده ها حاکی از آن است که در دولت پیش رو نیز سهمی نداریم و حتی در مراسم تحلیف جنابعالی نه از طرف دولت و نه از طرف هیات رئیسه مجلس غیر از نمایندگان که آن هم عمومیت داشت، از جمعیت چندمیلیونی اهل سنت کشور از یک نفر هم دعوت نشد که این موضوع جای گله مندی دارد چون وفاداری ما به نظام و رهبری و مرزبانی ما زبانزد عام و خاص است.
بیگلری ادامه داد: انتظار داریم حداقل در انتخاب معاونین وزرا که چند روز قبل به ما وعده دادید، عمل کنید و از دو سه معاون وزیر کردستانی اعم از شیعه و سنی در بدنه دولت استفاده کنید.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت استفاده از زنان در کابینه دولت دوازدهم گفت: در 4 سال گذشته فرهنگیان با مشکلات عدیده، ادامه تحصیل، عدم اعمال مدرک، بیمه طلایی، صندوق ذخیره و… روبرو بودند که این موضوع در مورد نهضتی ها، پیش دبستانی ها، خرید خدمتی ها، شرکتی ها، خدمتگزاران و حق التدریسی ها نیز مصداق داشت که متاسفانه مشکلات این اقشار حل نشده و دغدغه های آنها به قوت خود باقی است، حال انتظار داریم در انتخاب وزیر آموزش و پرورش که یکی از وزارتخانه های مهم است، حساسیت ویژه به خرج داده و فردی توانمند و آشنا به مسائل حوزه آموزش و پرورش را جهت رأی اعتماد به مجلس معرفی کنید تا بتواند گوشه ای از مشکلات این قشر دلسوز و زحمتکش را حل کند.
وی با اشاره به اقدامات مثبت وزرای نفت و بهداشت و درمان تصریح کرد: تلاش های این دو وزیر و برخی دیگر از وزرا بر برخی پوشیده نیست.
بیگلری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست صداوسیما گفت: همچنان که مستحضرید قدمت تاریخی کردها در گستره تاریخ ایران، نقش انکارناپذیر آنها در انسجام ملی و همبستگی درونی، جایگاه نخبگان که در حوزه تولید اندیشه، ترجمه آثار علمی و فرهنگی، موسیقی، تئاتر و سینما غیرقابل انکار است، اما متاسفانه گاهاً برخی فیلم ها و سریال های کنونی در حوزه مرتبط با کردستان تعریف درست و منطبق با واقعیت های جامعه کردها به مخاطب عرضه نمی کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تقلیل گرایی واقعیت های اجتماعی، عدم توجه به تنوع و غنای فرهنگی، برجسته و زوم کردن و بزرگنمایی اغراق آمیز پاره ای از مسائل که در هر جامعه ای وجود دارد و ارائه مختصاتی غیرامروزی از شرایط و تحولات جامعه کردستان، همه به مثابه ساخت ایلی و عشایری صرف، نه منطقی است و نه کار فرهنگی است و نه با واقعیت های جریان جامعه کردها و رشد فزاینده طبقه تحصیلکرده و دانشگاهی و هوشمند کردستانی که مقام معظم رهبری آن استان را استانی فرهنگی قلمداد فرمودند، همخوانی دارد! که از این رو از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین از رئیس صداوسیما و همکارانش انتظار دارم نسبت به سیاستگذاری درست در این حوزه ها اقدام کند.
بیگلری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمن تشکر از زحمات 4 ساله شما و توجه ویژه ای که به حوزه انتخابیه اینجانب داشته اید، امیدوارم وعده های جنابعالی در مورد فرودگاه سقز، جاده سقز-بانه، سقز- مریوان، بانه – مریوان و سایر راه ها هر چه زودتر محقق شود.
وی خطاب به رئیس نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: امیدوارم قول ساخت 30 مدرسه روستایی در سقز و بانه و 10 مدرسه شهری و سالن ورزشی هر چه سریع تر عملیاتی شده و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود خطاب به معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در برخی از شهرستان های استان کردستان، ضرورت دارد ردیف های استخدامی و جذب نیروهای اداری در بخش های مختلف به استان کردستان نیز اختصاص یابد، زیرا در حال حاضر سهم اندکی به این استان اختصاص دارد، از این رو لازم است مسئله بومی گزینی شهرستان ها و ارائه سهمیه واقعی در استخدام های آتی در دستور کار قرار بگیرد.
وی خواستار افزایش حداکثر سن استخدام از 30 سال به 35 سال شد و گفت: با توجه به بیکاری روزافزون افراد بالای 30 سال باید سن استخدام ها بیشتر شود.
بیگلری در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: بدانید که ما کردستانی ها فراموش نمی کنیم که جنابعالی در تخصیص سهم آب به کردستان اصل عدالت را رعایت نکردید و بدتر از آن از 1066 نفر استخدام جدید وزارت نیرو فقط 12 نفر به کردستان اختصاص یافت که آن هم فقط در مرکز استان بوده در صورتی که ادارات شهرستان با کمبود شدید نیرو مواجه هستند.
وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: برای برون رفت از وضعیت فعلی و بحران کردستان باید مسئله بیکاری جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری مدنظر قرار بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اعطای مشوق های سرمایه گذاری از جمله تسهیلات از صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک ها، معافیت های مالیاتی و مشوق های بیمه ای برای سرمایه گذاری در کردستان، می توانند تا حدودی مشکلات این استان را مرتفع کنند.
وی گفت: توجه مجلس و دولت به توسعه و عمران مرزها و ارتقای سطح معیشت مرزنشینان و کولبران که پاسداران امنیت مرزهای کشور هستند از مطالبات بحق مردم کردستان است.
بیگلری تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در نقطه صفر مرزی که در میان 7 منطقه آزاد کشور قرار دارد و قرار است به زودی به صحن علنی مجلس ارسال شود، باید ممکن شود تا گرد محرومیت از این مناطق برداشته شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خواستار احداث دو واحد پتروشیمی در کردستان در جهت اشتغالزایی جوانان شد و گفت: وزارت اقتصاد باید با همکاری سایر وزارتخانه ها امکان سرمایه گذاری خارجی ها را در کردستان فراهم کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار