ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدام و بیمه دهیاران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدام و بیمه دهیاران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت نمایندگان با لایحه دهیاری‌ها برای تعیین وضعیت استخدام و بیمه دهیاران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد صبح امروز علی قربانی در همایش توسعه و اشتغال پایدار روستایی با اشاره به توسعه ایجادشده در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زیربنای توسعه در هر کشوری آموزش است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات و برنامه‌ریزی‌ها برای اقدامات صنعتی در کشور گفت: توسعه باید از پایین به بالا اتفاق بیافتد زیرا مردم حتی در تهیه نان شب خود مشکل‌دارند اما مسئولان به دنبال توسعه فرودگاه‌ها هستند و برای پروژه‌های بزرگ صنعتی تلاش می‌کنند در حالی که مردم محتاج هستند.

وی همچنین از مخالفت نمایندگان مجلس از لایحه دهیاری‌ها خبر داد و اظهار کرد: وضعیت استخدام در دهیاری‌ها و نیز پرداخت حق بیمه مشخص نشود این فرآیند ادامه دارد و باید تعیین تکلیف لازم در این حوزه صورت پذیرد.

قربانی از عدم بیمه دهیاران اظهار تعجب کرد و گفت: چطور می‌شود که زنان سرپرست خانوار بیمه می‌شوند اما دهیاران امکان بیمه شدن ندارند و سنوات بیمه‌ای لازم برای آنها لحاظ نمی‌شود.

وی در پایان حق الجلسه و حق‌الزحمه شوراهای روستاها را کم دانست و اظهار امیدواری کرد تا این مبالغ نیز افزایش یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار