ضرورت ساماندهی اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی غیرمجاز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت ساماندهی اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی غیرمجاز

بخش قابل توجهی از اشتغال اتباع بیگانه در کشور به شکل غیرقانونی و بدون صدور روادید کار است که به یک معضل جدی برای بازار کار ایران تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی اصغر آهنی ها عضو شورای عالی کار با بیان این مطلب گفت : حضور اتباع خارجی در برخی مشاغل موجب از بین رفتن فرصت های شغلی برای جوانان و کارجویان این مرز و بوم شده است.
عضو شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که اتباع غیر مجاز در ایران بیشتر در چه مشاغلی حضور دارند، گفت: این نوع افراد در واحدهای صنفی بدون شناسنامه دار (زیر پله ای)، کشاورزی و بسیاری موارد دیگر مشغول بکار هستند.
وی افزود: وظیفه دولت هاست که طبق چارچوب های قانونی جلوی ورود اتباع خارجی به ایران را سد کنند و افراد فاقد مجوز در کشور ساماندهی شوند.
آهنی ها تصریح کرد: ورود روزانه چهار هزار نفر اتباع خارجی از مرزها به خاک کشور ضمن بهم ریختن بازار کار می تواند تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای جامعه به همراه داشته باشد.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین اتباع غیر مجاز در ایران مربوط به کشور افغانستان است بر ضرورت ساماندهی این افراد در جامعه تاکید کرد.
عضو شورای عالی کار یادآور شد : نظارت دقیق بر بنگاه ها و کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی و برخورد قاطع با اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار در وضعیت فعلی اقتصاد و همینطور نرخ بالای بیکاری در کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار