ضمانت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان با حمایت خیران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضمانت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان با حمایت خیران

فتاح گفت: یکی از محدودیت‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد داشتن ضامن است که اگر خیران در این زمینه فعال شوند نقش قابل‌توجهی در توانمندسازی افراد نیازمند خواهند داشت.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سید پرویز فتاح در جمع مدیران اشتغال‌ و خودکفایی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی و افزایش فشار تورم بر خانوارهای تحت حمایت و نیازمند تأکید کرد: در چنین وضعیتی که فقرا فقیرتر شده‌اند باید تلاش مسئولان متناسب با این وضعیت باشد؛ در غیر این صورت از فقر عقب خواهیم ماند.

وی بابیان اینکه هزینه‌های خانوارهای تحت حمایت در مقایسه با دریافتی آن‌ها بسیار بالاست گفت: باوجوداین امدادگران کمیته امداد نباید تسلیم فقر شوند.

فتاح بابیان اینکه مدیر توانمند و بصیر، راه درست را در چنین وضعیتی پیدا خواهد کرد گفت: مسئولان نباید وضعیت کنونی را نقد کنند، انتقاد از آن دیگران است؛ آن‌ها باید تمام توان خود را برای بهبود وضعیت مردم به کار گیرند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پیش‌ازاین تصمیم گرفته‌شده به‌جای تمرکز بر معیشت مددجویان، اشتغال و تأمین مسکن‌ها در اولویت کاری این نهاد باشد افزود: با توجه به تورم قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های زندگی اعتبار وام ضروری و کارگشایی را افزایش دادیم به‌طوری‌که اکنون صف متقاضیان این تسهیلات شکسته شده است. همچنین صف متقاضیان دریافت جهیزیه و فرانشیز نیز نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باوجوداین همچنان توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال، اولویت کمیته امداد است خاطرنشان کرد: مددجویانی که تسهیلات اشتغال‌زایی را دریافت کرده‌اند تا زمانی که به درآمد پایدار برسند، تحت حمایت کمیته امداد باقی خواهند ماند و از خدمات این نهاد به‌جز مستمری بهره‌مند می‌شوند.

فتاح بابیان اینکه خیران می‌توانند درزمینهٔ ضمانت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان را حمایت کنند گفت: یکی از محدودیت‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان داشتن ضامن است که اگر خیران در این زمینه فعال شوند نقش قابل‌توجهی در توانمندسازی افراد نیازمند خواهند داشت.

ئیس کمیته امداد با تأکید بر توجه ویژه به فرش‌بافان مددجو اعلام کرد: برای رونق این بخش کمیته امداد تمامی فرش‌های تولیدشده توسط مددجویان را خریداری می‌کند.

وی بابیان اینکه روش‌های سنتی باید تعطیل شود و در ایجاد مشاغل برای مددجویان باید فناوری روز به کار گرفته شود گفت: اشتغال‌زایی از طریق تعاونی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار