ضوابط اخذ گواهینامه برای متقاضیان قانون جریمه مشمولان غایب

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

ضوابط اخذ گواهینامه برای متقاضیان قانون جریمه مشمولان غایب

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه واجدین شرایط قانون جریمه مشمولان غایب همچنان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند، ضوابط مربوط به نحوه اخذ گواهینامه مشمولان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابراهیم کریمی درباره فرآیند اجرایی قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۶، اظهار کرد: مشمولان غایبی که تا پایان سال ۹۶، بیش از هشت سال غیبت دارند، همچنان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس۱۰+) ، در قانون جریمه مشمولان غایب ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۴ آغاز و تاکنون ۳۲۰ هزار نفر کارت معافیت از خدمت را دریافت کرده اند، افزود : مشمولانی که در سال های قبل برای بهره مندی از این قانون فقط ثبت نام کرده اند و مبلغی را واریز نکرده اند، می بایست مجددا جهت ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس۱۰+) مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۳۰ هزارنفر به صورت نقدی و یا اقساط ثبت نام کرده اند، افزود: در پرداخت اقساطی، مبلغ تعیین شده می بایست تا پایان سال جاری به طور کامل تسویه حساب شود، لذا متقاضیان هرچه سریعتر در فرصت تعیین شده درخواست خود را از طریق دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس۱۰+) ثبت کنند تا از تسهیلات در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

سردار کریمی درباره امکان اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی برای مشمولان غایب واجد شرایط که به صورت اقساطی در این طرح شرکت کرده اند، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولان غایب واجد شرایط که حداقل ۳۰ درصد مبلغ جریمه را به صورت نقدی پرداخت و اقساط تعیین شده را نیز به صورت مرتب واریز کرده اند، می توانند برای اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید بر اینکه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که بیش از ۸ سال غیبت دارند، فقط تا پایان سال جاری می توانند به کشور تردد داشته باشند، افزود: این دسته از مشمولان می بایست تا پایان سال جاری نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود ، از طریق ثبت نام در قانون جریمه مشمولان غایب و یا انجام خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار