ضوابط و مقررات مربوط به معافیت بخشودگی سنی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

ضوابط و مقررات مربوط به معافیت بخشودگی سنی

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: متولدین ۱۳۵۴ به قبل که واجد شرایط معافیت بخشودگی سنی هستند و تاکنون موفق به بهره مندی از این نوع معافیت نشده اند، باید وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابراهیم کریمی اظهارکرد: یکی از قوانین و مقررات خدمت سربازی، معافیت بخشودگی سنی برای متولدین سال های ۵۴ به ما قبل است، واجدین شرایط که تاکنون موفق به بهره مندی از این نوع معافیت نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
وی با اشاره به اینکه در این نوع معافیت علاوه برشرط سنی ، مقطع تحصیلی مشمولان نیز ملاک عمل است، افزود: مشمولانی که قبلا، از این معافیت بهره مند شده اند و دارای کارت معافیت از خدمت قدیمی هستند ، می بایست برای تعویض کارت قدیمی معافیت به هوشمند، از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) اقدام کنند.
سردار کریمی درخصوص مقررات مربوط به معافیت بخشودگی سنی گفت: شرط سنی برای دارندگان مدارک تحصیلی( زیردیپلم تا لیسانس) تا پایان ۱۳۵۴ ، فوق لیسانس تا پایان ۱۳۵۲ ،دکتری غیر پزشکی تا پایان ۱۳۵۰ و دکترای پزشکی ودامپزشکی تا پایان ۱۳۴۴ تعیین شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شناسنامه عکس دار مشمولان بالای ۵۰ سال مشروط بر اینکه تغییرات سنی نداشته باشد، به منزله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است و نیازی به درخواست معافیت نخواهند داشت.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار