طارمی: دور برگشت، اوضاع پرسپولیس فرق می‌کند

دسته ها: اخبار

رقابت‌های لیگ برتر در آستانه شروع مجدد است. این مدت چطور گذشت؟

به لحاظ تمرینی شرایط خیلی خوبی را سپری کردیم و توانستیم با تمرینات بدنسازی در داخل و خارج از ایران به فرم خوبی دست پیدا کنیم که این به ما کمک می‌کند بتوانیم در دور برگشت لیگ با قدرت به مصاف حریفان برویم.

از فشار تمرینات بگو.

طبیعی است که در این دوران فشار تمرینات و مدت زمان برگزاری آن بیشتر می‌شود، ولی در مجموع این تمرینات در نهایت به سود خودمان است تا بتوانیم در دور برگشت همان پرسپولیس مورد نظر باشیم.

آیا اوضاع با نیم‌فصل اول فرق می‌کند؟

تیم ما در نیم‌فصل اول هر بلایی را که ممکن بود برای یک تیم ظرف ده سال رخ بدهد، تجربه کردیم و به این دلیل در کل همین هم که الان ته جدول نیستیم و می‌توانیم با دو برد به جایگاه استقلال برسیم نشان‌دهنده این است که خیلی هم بد نبودیم…

…اما می‌دانی که هوادار پرسپولیس از این نتایج راضی نیست؟

این را هر لحظه می‌دانم چون من، هم در این تهران با این مردم زندگی می‌کنم و هم خارج از تهران دوستان و رفقایی دارم که به من می‌گویند تا چه اندازه از شرایط تیم ما ناراحت هستند. به این دلیل من از این طریق عنوان می‌کنم که ناراحت نباشند. شخصا به آنها قول می‌دهم در دور برگشت لیگ برتر بتوانم یک تنه تیم را از این وضع خارج کنم و به بالای جدول برگردیم…

…چطور این قول را می‌دهی؟

چون تیم‌مان را در بازی‌های دوستانه‌ای که در امارات برگزار کرد، دیدم و می‌دانم که ما هرروز بهتر از قبل می‌شویم و امیدوارم که این اتفاق برای تیم‌مان بیفتد.

بازی‌هایی که در آن مدت در راس‌الخیمه انجام دادید چه فایده‌ای برایتان داشت؟

خیلی فایده داشت. ما تا پیش از این دو بازی در امارات بازی دوستانه‌ای به این شکل نداشتیم و علاوه بر آن ما با دو سبک فوتبال تیم‌مان را محک زدیم. بنیاد کار فوتبالی محکم متکی بر توان فیزیکی بازیکنانش را درون زمین اجرا می‌کرد و تیم الامارات هم که به سبک همه تیم‌های چرک و ضد فوتبال بود. با این همه ما در دیدار با این دو تیم توانستیم به برد برسیم که البته این هدف اصلی تیم ما نبود، بلکه ما برای دستیابی به هماهنگی بیشتر در این دو دیدار شرکت کردیم. علاوه بر آن چون تا مدتی دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم کادر فنی درصدد بود تا تیم را در شرایط مسابقات بین‌المللی قرار دهد و هم به فاصله کم دو دیدار برگزار کردیم و هم توانستیم خوب گل بزنیم.

…اما در لیگ از این آمار گل‌زنی خبری نبود؟

همه‌اش از بدشانسی‌مان بوده است. شک ندارم که این بدشانسی دست از سر پرسپولیس برداشته و در دور برگشت مسابقات، شرایط بهتری را تجربه می‌کنیم.

حضور خالقی‌فر و بازیکنان خارجی که همگی هم فوروارد هستند برای تو باعث نگرانی نیست؟

از چه نظر؟

این‌که جای طارمی در پرسپولیس تنگ شود و بازی به تو نرسد؟

من تابع تصمیمات کادر فنی هستم. چه یک دقیقه بازی کنم چه 90 دقیقه، همه تلاشم بر این خواهد بود که برای پرسپولیس مفید باشم و این برایم اهمیت دارد. حضور خالقی‌فر و دیگر بازیکنانی که در نیم‌فصل به جمع ما اضافه شد. هم باعث خوشحالی ماست و ان‌شاءالله در آسیا از این بازیکنان در ترکیب تیم به شکل مطلوبی استفاده خواهد شد.

بازی اول‌تان هم که با ذوب‌آهن است. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟

قطعا بازی آسانی نخواهیم داشت. ذوب‌آهن در تعطیلات به مالزی رفت و آنجا تمرینات خیلی خوبی برگزار کرد. علاوه بر آن، این تیم در اواخر لیگ در نیم فصل اول و تا پیش از شروع تعطیلات بازی‌های خیلی خوبی به نمایش گذاشت و کار را به گونه‌ای پیش برد که نشان داد در دور برگشت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از این رو معتقدم بازی آسانی در فولادشهر اصفهان برابر این تیم نخواهیم داشت. ولی ما هم از انگیزه‌های زیادی برای این دیدار برخورداریم و از اینجا به بعد با دو هدف در لیگ شرکت می‌کنیم…

…چه اهدافی؟

اول این‌که در لیگ دنبال ارتقای جایگاه‌مان در جدول رده‌بندی لیگ خواهیم بود و در وهله دوم به این مسابقات به عنوان دیدار‌های تدارکاتی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا نگاه می‌کنیم تا بتوانیم با توان کامل برای مسابقات آسیایی حاضر شویم و نماینده خوبی برای ایران باشیم.

پیشنهاد القادسیه کویت تا چه اندازه جدی بود؟

کاملا رسمی و جدی بود، ولی من نمی‌خواستم به لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس بروم و به این خاطر از باشگاه خواستم خودشان در این باره با تیم کویتی مکاتبه کنند.

از عملکرد تیم ملی در آسیا و جام ملت‌ها حرفی نزدی؟

در این مدت همه کارشناسان اهل فن صحبت کردند و من دیگر چه بگویم؟ فقط می‌توانم بگویم متاسفم که تیم ملی در این دوره در یک چهارم حذف شد. ما مستحق این شکل کناره‌گیری از مسابقات نبودیم و دست‌های پشت پرده و داور بازی، مانع رسیدن تیم ملی به جمع چهار تیم برتر آسیا شدند.

اخبار