طراحی وام تغذیه برای دانشجویان/ افزایش وام های تحصیلی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از برنامه های جدید این صندوق برای حوزه رفاهی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی امروز در نشست خبری حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت، افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت دارای هیئت امنای مستقل است و بر اساس قانون اساسنامه آن موظف به توجه و تمرکز بر حوزه رفاهی دانشجویان است. همچنین توجه به دانشجویان کم بضاعت از جمله وظایف مهم صندوق رفاه است.

وی گفت: تمرکز کاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از تهران به دانشگاه ها تسری می یابد و و برای تصمیمات رفاهی نظرات دانشگاه ها نیز اخذ می شود.

وی یادآور شد: ۸ نوع وام به دانشجویان علوم پزشکی داده می شود و تقریبا در سال گذشته ۲۰۰ هزار فقره وام به ۸۵ هزار نفر داده شده است که این میزان به ۲۵۰ هزار وام برای ۱۰۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی گفت: ۷۸ درصد منابع کل صندوق رفاه به وام های تحصیلی اختصاص دارد.

وی با اشاره به وضعیت مشکلات اقتصادی دانشگاه ها گفت: در حال طراحی وام تغذیه هستیم و به این منظور برنامه ریزی کرده ایم که با طراحی این وام فاصله زیاد قیمتی در تغذیه پوشش دهیم.

وی درباره وام های بانکی برای تکمیل خوابگاه های ناتمام دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت بانکی برای حوزه خوابگاهی استفاده کنیم.

وی گفت: از تمام منابع مالی صندوق رفاه برای حوزه های رفاهی و فرهنگی و ورزشی استفاده خواهیم کرد و آمادگی داریم از نظرات دانشجویان خلاق در حوزه های استارتاپی و طراحی برنامه های جدید استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه ازدواج دانشجویی نیز برنامه ریزی لازم در صندوق رفاه دانشجویان صورت می گیرد. سعی داریم از ظرفیت خیرین سلامت برای ساخت خوابگاه های متاهلی استفاده کنیم.

وی درباره وام های اجاره بهای خوابگاه گفت: وام های خوابگاهی از ماهانه ۲۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان بسته به خوابگاه های شلوغ تا خوابگاه های متاهلی  متغیر است. اما بازپرداخت این وام ها پس از فارغ التحصیلی افراد صورت می گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار