طرح‌های مهارت آموزی تهدید‌های بیکاری را به فرصت تبدیل می‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح‌های مهارت آموزی تهدید‌های بیکاری را به فرصت تبدیل می‌کند

صالحی عمران گفت: طرح‌های مهارت آموزی می‌توانند مشکلات و تهدیدهایی بیکاری جوانان را به فرصت تبدیل کنند.
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست هم اندیشی شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ظرفیت بالای سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تجربه بالا در عبور از بحران‌ها و عملکرد موفقیت آمیزی که متاثر از مردمی بودن و ارتباط با اقشار مختلف مخصوصا با اساتید دانشگاه و نگاه غیر سیاسی توانسته سبب غلبه بر مشکلات شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۷۳ هزار دانشجو و بیش از ۲۴ هزار استاد مدعو بعنوان یک دانشگاه جوان شناخته می‌شود و مولود انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.

وی به راهکار‌های برون رفت از چالش‌ها پرداخت و گفت: سرمایه گذاری در آموزش اولین و پایه ای‌ترین گام در جوامع توسعه یافته برای برون رفت از مشکلات محسوب می‌شود آموزش در زمینه‌های مهارتی می‌تواند به رشد کمی و کیفی جامعه منجر شود و در این نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای حائز اهمیت است.

آموزش، فناوری و تولید زنجیر اقتصاد مقاومتی هستند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: آموزش‌های مهارتی و تولید گام‌های دوم و سوم زمینه برون رفت از چالش‌ها می‌شود؛ سه گام آموزش، فناوری و تولید را در کنار هم می‌توان به زنجیر اقتصاد مقاومتی تشبیه کرد و تجربه نشان داده هر جا پنجه‌های کارآمد جدی گرفته شده فناوری و تولید را با خود همراه کرده است.

وی در ادامه به ضرورت اجتماعی اشاره کرد و گفت: آثار اجتماعی مهارت آموزی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد و موجب تحول جامعه شوند.

صالحی عمران یاداوری کرد: ضرورت پنجم راه‌های برون رفت از چالش‌ها ضرورت امنیتی است و با توجه به تجربیات زیادی که در حل بحران‌های کشور وجود دارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بسیج اساتید به نمایندگی سازمان بسیج مستضعفین می‌توانند با طرح‌های مهارت آموزی مشکلات و تهدید‌های بیکاری را به فرصت تبدیل کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار