طرح آموزش فن و مهارت در مناطق محروم بندرماهشهر اجرا می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

طرح آموزش فن و مهارت در مناطق محروم بندرماهشهر اجرا می‌شود

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: طرح آموزش فن و مهارت به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر با کمک شورای راهبردی این شهرستان اجرا می‌شود.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر برای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی توانمند سازی و ایجاد خود باوری و روحیه توانمندی در افراد جامعه است سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با مهارت‌آموزی افراد بیکار و جویای کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال توانسته‌ایم در زمینه کاهش معدل آسیب‌های اجتماعی قدم‌هایی برداریم.

وی افزود: در این حوزه ما طرحی را در سال گذشته و امسال با همکاری معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اجرا کرده‌ایم که در مناطق محروم و کم برخورد اهواز این طرح برگزار شد.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان بیان کرد: در طرح محرومیت‌زدایی ما آموزش‌ها و کارهایی برای سرعت بخشیدن به ورود جوانان به بازار کار ارائه داد می‌شود؛ این آموزش‌ها شامل آموزش تهویه و تبرید، آموزش پیرایشگری مردانه برای آقایون و برای بانوان آموزش مراقبت و زیبایی و خیاطی خانگی بوده است.

وی افزود: با ارائه این آموزش‌ها افراد می‌توانند با توانمندی خود وارد بازار کار شده و یک بنگاه اقتصادی ایجاد کنند؛ یک توافق شفاهی بین استاندار و مدیرعامل منطقه ویژه و معاون وزیر انجام شده تا این طرح در بندرماهشهر اجرا شود.

سواعدی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار اجرای این طرح از محل شورای راهبردی تامین خواهد شد و این طرح بصورت ویژه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر اجرا خواهد شد.

اخبار استان اخبار