طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها نباید متوقف شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها نباید متوقف شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح تربیت بهیار در بیمارستان ها نباید متوقف شود، گفت: تربیت بهیاران با هدف کاهش فشار کاری بر جامعه پرستاری صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین قربانی درباره اظهارات قائم مقام سازمان نظام پرستاری مبنی بر توقف اجرای طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها، افزود: نیروی انسانی که مشمول این طرح هستند در واقع بهیار یا کمک پرستارانی هستند که در کنار قشر پرستار به ارائه خدمت می پردازند.
وی ادامه داد: واقعیت آن است که وزارت بهداشت مجوز جذب نیرو ندارد لذا با توجه به کمبود نیروی پرستار نمی تواند بیش از حدی مشخص اقدام به استخدام نیرو کند لذا در قالب طرح کمک پرستار تلاش برای کمک به این قشر از جامعه را دارد.
قربانی افزود: بهیاران برای کمک به پرستاران آموزش داده می شوند و پرستاران هیچ گاه کار آنها را انجام نمی دهند لذا برای خدمت هرچه بهتر به بیماران وارد این عرصه شده اند.
وی تصریح کرد: پرستاران قشر دانشگاهی هستند که انتظارات به حقی از وزارت بهداشت دارند و با توجه به فشار کاری آنها، وزارت بهداشت، بهیارانی را تربیت کرده تا از بار فشار کاری پرستاران کاسته شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ارائه خدمت درست به بیماران از اهدافی است که وزارت بهداشت دنبال می کند و نمی توان آن را نادیده گرفت لذا نباید اجرای طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها متوقف شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار