طرح تولید و اشتغال درخوزستان کلید خورد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح تولید و اشتغال درخوزستان کلید خورد

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت ، معدن وتجارت خوزستان با بیان اینکه طرح تولید و اشتغال در خوزستان به تازگی آغاز شده از متقاضیان خواست برای ثبت نام به سامانه بهین یاب (بخش تسهیلات رونق تولید و اشتغال) مراجعه کنند.

مهرام روانبخش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تسهیلات لازم در این طرح برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی، توسعه واحدهای صنعتی و معدنی و واحدهای تولیدی و نیز تکمیل طرح‌های نیمه تمام با حداقل پیشرفت فیزیکی 60 درصد در نظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی گفت: نرخ کارمزد تسهیلات در این طرح برای مناطق برخوردار 6 و مناطق غیر برخوردار چهار درصد است که این نرخ‌ها کمتر از نرخ کارمزد تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار است.
روانبخش ادامه داد: قراردادهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک‌های عامل منعقد و مقدمات کار برای تخصیص اعتبار توسط این وزارت در حال انجام است.
وی گفت: هم اکنون امکان ثبت نام برای دریافت این تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی با شرایطی که در سامانه بهین یاب behinyab.ir(بخش تسهیلات رونق تولید و اشتغال) تعیین شده وجود دارد.
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان بیان کرد: در این طرح تسهیلات به پروژه‌های دارای اولویت از جمله صادراتی بودن محصول تولیدی، واحدهای با بازار فروش، واحدهای که در بازار سرمایه پذیرش شده هستند، طرح‌های نیمه تمام دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای وابسته به زنجیره‌های تولید پرداخت می‌شود.
روانبخش خاطرادامه داد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات به آن دسته از متقاضیانی است که دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته باشند.
وی افزود: بر اساس شرایط نظارت بر هزینه کرد این تسهیلات، متقاضی موظف است تسهیلات دریافتی را در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کند و براین اساس تایید تحقق این موضوع و امکان تخصیص یارانه سود تسهیلات با کمیته نظارت خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار