طرح سازمان بهزیستی برای اشتغال ناشنوایان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح سازمان بهزیستی برای اشتغال ناشنوایان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای طرحی با عنوان «اشتغال حمایت شده برای ناشنوایان» خبر داد.
حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ناشنوایان افرادی هستند که با وجود ظاهری سالم، ناتوان در ارتباط گیری هستند و کارفرمایان از همکاری با این افراد خودداری می کنند.
وی افزود: ناشنوایان نیز مانند معلولین دیگر می توانند از سهمیه ها استفاده کنند اما با وجود مشکلات آموزشی نمی توانند شغل داشته باشند. این افراد در امور استخدامی با چالش هایی رو به رو هستند.
نحوی نژاد ادامه داد: امسال سعی کردیم سیستم رفاهی را برای این افراد تقویت کنیم و همچنین طرحی را با عنوان «اشتغال حمایت شده برای ناشنوایان» آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه ما باید مهارت ، حرفه و فن را در این افراد تقویت کنیم، بیان کرد: قانون نیز از این افراد حمایت می کند؛ به عنوان مثال دولت به فرد ناشنوا تا 5 سال حقوق می دهد؛ همچنین حق بیمه سهم کارفرما و تسهیلات کارفرما را نیز فراهم می کند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: طی سال 97 ما در این زمینه رشد چشم گیری داشته ایم و اگر این قانون برای سال آینده اجرایی شود 100 درصد در این زمینه رشد خواهیم داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار