طرح سه گانه دولت برای اشتغالزایی جوانان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح سه گانه دولت برای اشتغالزایی جوانان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت های جدید دولت در حوزه اشتغال را تشریح کرد.
علی ربیعی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح کارورزی اشتغال جوانان، گفت: این طرح مصوبه شورای عالی اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی است، در مرحله اول اجرای این طرح 125 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی که تمایل به فعالیت در صنایع و یا بخش های خدمات مولد دارند ثبت نام کرده و این افراد در سازمان فنی و حرفه ای به لحاظ مهارتی مورد سنجش قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه 30 درصد حداقل دستمزد این افراد توسط دولت پرداخت می شود، افزود: کارفرما نیز بخشی از دستمزد این افراد را پرداخت می کند، بنابراین در شرایطی که کارفرما به دلیل مشکلات مالی نمی تواند نیرو جذب کند، اقدام به جذب این فارغ التحصیلان آموزش دیده می کند؛ بنابراین این افراد در دورانی که مشغول به فعالیت هستند، مهارت های آموزشی خود را تکمیل می کنند.
ربیعی با اشاره به اینکه طرح کارورزی اشتغال جوانان سال گذشته در 3 استان اجرایی شده است، تصریح کرد: مطالعات نشان داده که در این 3 استان حدود 70 درصد افراد در کارگاه ها ماندگار شدند، البته تعدادی یعنی به میزان کمتر از 10 درصد نیز کارآفرین شدند، بنابراین این ایده موفق بوده و دراین زمینه تجربیات لازم کسب شده است.
وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه منابع این طرح دربودجه سالانه تامین می شود، گفت: درمراحل بعدی نیز درصورت کسب موفقیت های لازم منابع برای ادامه اجرای طرح تامین می شود.
وی با اشاره به طرح دیگر دولت درخصوص اشتغالزایی، افزود: دراین طرح حق بیمه فرد نیز توسط دولت پرداخت می شود، البته این طرح با بحث پرداخت 30 درصد حداقل دستمزد تفاوت دارد، اجرای این طرح نیز به صورت پایلوت آغاز شده و پیش بینی می شود حدود 200 هزار نفر نیز ازطریق این طرح مشغول به فعالیت شوند در این طرح افراد باید گواهی مهارتی از فنی و حرفه‌ای داشته و در طرح کارورزی شرکت کنند.
وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی در تشریح طرح دیگری درخصوص اشتغالزایی، تصریح کرد: در این طرح افرادی که تمایل به فعالیت در صنوف داشته و آموزش های لازم را فرا گرفتند، می توانند در طول یک تا دو سال در صنف مورد نظرمشغول به کارشده و از بیمه عمر استفاده کنند، البته با توافق های صورت گرفته میان کارگر و کارفرما پس از مدتی افراد می توانند با حقوق و مزایای مشخص در همان کارگاه ها برای فعالیت ماندگار شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار