طرح طبقه بندی مشاغل اقدام راهگشای مسائل کارگری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح طبقه بندی مشاغل اقدام راهگشای مسائل کارگری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

جلسه شورای راهبردی مدیران پتروشیمی با حضور نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بندرماهشهر و مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در حاشیه این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در رابطه با تصمیم اخیر متخذه در شورای راهبردی مبنی بر پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی جهت ساماندهی حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان پیمانکاری در سطح منطقه، گفت: مطابق با توافقات صورت گرفته در تاریخ 10 بهمن ماه 1396 مبنی بر برقراری هماهنگی و یکپارچه سازی اقدامات شرکت ها تحت مدیریت اداره ی کار منطقه برای اجرای طرح طبقه بندی، این دستورالعمل در حال پیگیری است.

سید امید شهیدی نیا، افزود: مطابق با این مصوبه، از طریق به کارگیری مشاور ذی صلاح می‌بایست ظرف مدت 6 ماه این طرح مدون و جهت اجرا به شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ابلاغ گردد.

وی تاکید کرد: اداره کار و خدمات اشتغال منطقه با جدیت پیگیر اجرای این طرح است و یقینا با همکاری تمامی عوامل دخیل، ظرف مهلت مقرر نهایی می‌شود.

در ادامه، لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان، در رابطه با لزوم توجه به مسائل زیست محیطی، خواستار تشکیل شورایی تحت عنوان روسای حفاظت محیط زیست شهرستان شد که شرکت های پتروشیمی در آن مشارکت فعال داشته باشند و به صورت فصلی مسائل مبتلا به شهرستان را بررسی نمایند.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان بندرماهشهر، در حوزه مسئولیت های اجتماعی، تهیه سند توسعه شهرستان بندرماهشهر را جهت برنامه ریزی برای رشد آینده شهرستان و رفع مشکلات شهری با همکاری شورای راهبردی را پیشنهاد کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، بندر امام، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تایید اقدامات انجام شده جهت رفع مسئله و دغدغه نیروی انسانی پیمانکار شاغل در منطقه، بر اجرای به موقع طرح طبقه بندی مشاغل تاکید نمود.

ضمنا رفع مشکلات محیط زیستی و توجه بیشتر به نقش شرکت های پتروشیمی در ایفای تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی را خواستار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار