طرح های اشتغالزای خوزستان ازنظر انحراف تسهیلات بررسی می شوند

دسته ها: اخبار استان اخبار

طرح های اشتغالزای خوزستان ازنظر انحراف تسهیلات بررسی می شوند

استاندار خوزستان گفت: کارگروهی برای نظارت بر طرح های اشتغالزا تشکیل می شود تا تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان مشاغل برای اهدافی غیر از موارد مصوب هزینه نشوند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ادامه داد: خوزستان در حوزه های مختلف ظرفیت هایی دارد اما در حدود 10 رشته سرآمد است از همین رو برای ایجاد اشتغال باید بر روی همین ها تمرکز کرد.
به گفته استاندار خوزستان دفاتر کاریابی در تربیت نیروی ماهر باید همکاری بیشتری داشته باشند تا برخی متنفذان با ایجاد فشار به دنبال تحمیل نیروهای فاقد مهارت و کم توان نباشند.
وی تصریح کرد: بی شک خوزستان دارای ظرفیت های بی شماری در حوزه های پتروشیمی، فولاد، آبزی پروری و کشاورزی است که باید از آنها بهره برد اما نباید از توسعه بر مبنای نفت نیز غافل شد زیرا وزارت نفت در قبال طرح های توسعه ای خود در خوزستان دارای مسئولیت های اجتماعی است.
شریعتی یادآور شد: درحال حاضر وزارت نفت به دنبال طرح های توسعه ای چاه های نفت در تمام نقاط خوزستان از جمله شهرستان خرمشهر، دزفول، اندیمشک و حتی وسط اراضی نیشکر است که با حفر این چاه ها به دلیل ایجاد حریم، در استان محدودیت هایی ایجاد می شود.
وی با تاکید برعدم بخشی نگری وزارت نفت ادامه داد: درحال حاضر ایجاد اشتغال در میادین غرب کارون در دستور کار است همچنین از یکسال و نیم گذشته سازمان آموزش فنی و حرفه ای مامور به مهارت آموزی جوانان هویزه و سوسنگرد شده است.
شریعتی خاطرنشان کرد: قرار است میزان تولیدات میادین غرب کارون از 500 هزار بشکه در روز به یک میلیون و 200 هزار بشکه افزایش یابد که همین ظرفیت هایی برای استان ایجاد می کند.
دولت سال گذشته درراستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استانها تسهیلاتی در قالب طرح های اشتغال فراگیر،روستایی، مشاغل خانگی و کارورزی ابلاغ کرد که از این تسهیلات سه هزار و 376 میلیارد ریال به طرح های روستایی و 12هزار و 370 میلیارد ریال به طرح های فراگیر خوزستان اختصاص یافت.

اخبار استان اخبار