طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد

نماینده مردم اهواز، در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست بازنشستگان کشوری مبنی بر اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به دولت ارائه و مصوب شد.

همایون یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نابرابری ها و تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان، درخواست اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادیم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز از طریق سازمان اداری و استخدامی کار را پیگیر و نتیجه را با ابلاغ نامه ای اعلام کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در تشریح متن نامه گفت: در این نامه قید شده که به منظور رفع نابرابری و تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری با استناد بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه، حقوق بازنشستگان، موظفان و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح موضوع افزایش امتیازات جداول مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری انجام گرفت.

یوسفی ادامه داد: در بازنگری ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در این خصوص (همسان سازی) ساز و کاری پیش بینی شده که سیر مراحل تصویب را می گذراند.

وی بیان کرد: در این بازنگری تصریح شده که دولت مکلف است از ابتدای سال جاری و ظرف بازه زمانی پنج ساله نابرابری موجود بین حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری سنوات مختلف را تعدیل کند؛ به نحوی که در سال جاری حقوق بازنشستگی و وظیفه هیچ یک از بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که تا پایان سال قبل بازنشسته یا مؤظف شده یا بشوند پس از اعمال ضریب سالیانه از ۶۰ درصد و در سال پنجم برنامه نیز ۹۰ درصد آخرین حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی شاغلان مشابه در همان دستگاه و در همان سال کمتر نباشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان همواره در جلسات و دیدارهای مختلف خواستار این همسان سازی بوده و می خواستند که عدالت در این پرداختی ها رعایت شود، حال با انجام این مصوبه طی یک برنامه پنج ساله همسان سازی حقوق آنها اجرا و دیگر دغدغه ای نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اولیاء معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نتیجه پیگیری همایون یوسفی را طی نامه ای به معاون حقوقی مجلس و نظارت اعلام کرده و خواستار مطلع شدن معاون اول رئیس جمهور از این موضوع هم شده است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار