طرح ویژه ایجاد اشتغال 20 هزار نفری در صنعت فرش با اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح ویژه ایجاد اشتغال 20 هزار نفری در صنعت فرش با اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف با ابراز امیدواری از طرح اشتغال 20 هزار نفر در صنعت فرش دستباف که اعتباری نزدیک به 300 میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: 20 هزار شغل از هدف 955 هزار نفری دولت در تعاونی‌های فرش دستباف تأمین می‌شود.
عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به طرح ایجاد 20 هزار شغل در سال 96 از طریق صنعت پرپتانسیل فرش دستباف کشور،‌ اظهار داشت: این طرح اشتغال‌زایی با هدف کمک به دولت در امر ایجاد اشتغال و افزایش رونق در این بخش تولیدی ارائه می‌شود، بنابر این در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فرآیند اجرایی تنظیم شده است.
وی افزود: در این اتحادیه سراسری، تأمین تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال در بخش تعاون فرش دستباف در کنار سازماندهی تعاونی‌های فرش برای ایجاد اشتغال تعداد 20 هزار نفر در سال 96، از اهداف طرح اشتغال در بخش تعاون تعریف شده است بنابر این مشارکت اقتصادی کارآفرینان و فعالان حوزه تعاون به سرمایه‌گذاری در حوزه فرش دستباف و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های این بخش در یک فرآیند اجرایی مناسب در دستور کار قرار گرفته است.
بهرامی با بیان اینکه منابع این طرح می‌تواند از طریق تعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز ملی فرش ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی و در صورت تأیید وزارت از طریق بانک توسعه تعاون تأمین شود، گفت: علاوه بر این موارد اعلام فراخوان عمومی برای سازماندهی تعاونی‌های متقاضی از طریق سامانه اتحادیه سراسری و آموزش قالیبافان متقاضی اشتغال از طریق سامانه اتحادیه سراسری از دیگر روند اجرایی است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف کشور تصریح کرد: تشکیل پرونده و اولویت‌بندی متقاضیان در اتحادیه سراسری و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل از این طریق در کنار نظارت بر دریافت تسهیلات و هزینه‌کرد آن فرآیند اجرای این طرح را کامل‌تر می‌کند.
وی منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح را مجموعاً برای 21 استان کشور که دارای پتانسیل‌های لازم هستند، 304 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نحوه توزیع میزان اشتغال و مشارکت لازم در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور کامل تشریح شده است و در این میان استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی بیشترین ظرفیت را برای ایجاد اشتغال دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: تا طرح‌های اشتغال‌زایی بخش تعاون کشور بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با هدف افزایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم گام‌های مثبتی برداشته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار