ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۹ اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ را اعلام کرد.
فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره ظرفیت پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۹ دانشگاه‌ها گفت: ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ برابر است با ۲۲۶ هزار و ۳۵۶ نفر که این تعداد در قالب ۵ هزار و ۲۷۴ رشته محل دانشجو پذیرش می‌کند.

او ادامه داد: ثبت‌نام و شرکت در این آزمون از عصر روز چهارشنبه ، ۱۷ اردیبهشت آغاز شده است. متقاضیان تا روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام، اقدام کنند.

زرین آمیزی بیان کرد: متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: تا امروز (شنبه، ۲۰ اردیبهشت) ۸ هزار و ۲۰۳ نفر ثبت نام کرده اند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود؛ داوطلبان باید همزمان با ثبت نام نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.

او تاکید کرد: داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون و نوع پذیرش رشته‌های امتحانی (با آزمون و یا براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، دفترچه راهنمای مذکور را با دقت مطالعه کنند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره زمان برگزاری این آزمون، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه تقویم جدید آزمون‌های کشوری، آزمون کاردانی به کارشناسی جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

برای ثبت‌نام در این آزمون باید اقدام‌های زیر انجام شود:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org

۲- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

۳- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۴۶۰.۰۰۰ (چهارصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

یادآوری ۱: چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی باشد، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۹۳۰۰۰ (نود و سه هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

یادآوری ۲: با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از آن دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ (شش هزار ریال) به صورت اینترنتی به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه
داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه، ۱۱ شهریور ۹۹ تا روز پنجشنبه، ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار