ظرفیت پذیرش کاردانی دانشگاه‌های غیردولتی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ظرفیت پذیرش کاردانی دانشگاه‌های غیردولتی اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از 294 هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی 96 پذیرفته می شوند،‌گفت: علاقه‌مندان از فردا یکشنبه 24 اردیبهشت تا روز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی 96 از فردا یکشنبه 24 اردیبهشت از طریق شبکه اینترنتی سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه 96 پایان می‌پذیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون فوق امروز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و اطلاعیه تکمیلی همزمان با شروع ثبت‌نام یعنی فردا یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه بر روی این سایت قرار می‌گیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی و غیردولتی ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت‌نام مدارک و اطلاعات موردنظر برای شرکت در آزمون فوق اقدام کنند.
به گفته توکلی، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون فوق به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان ضرورت دارد به وسیله کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرداخت مبلغ 200 هزار ریال اقدام کنند.
وی گفت: داوطلبانی که علاقه‌مند برای شرکت در کد رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 51 هزار ریال نیز برای دوره‌های مذکور اعلام علاقه‌مندی اعلام کنند.
وی ادامه داد: پذیرش در ۳۲ کدرشته از ۴۳ کدرشته امتحانی آزمون مذکور منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. اطلاعات کامل درباره این کد رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جدول شماره 1 آمده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.
دکتر توکلی افزود: آزمون ۱۱ کدرشته امتحانی از ۴۳ کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون خواهد بود، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۶ است.
وی افزود: آزمون ۱۱ کدرشته مذکور در روز جمعه ۱۳ مردادماه ۹۶ برگزار می شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای است. همچنین عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در اطلاعیه شماره 1 دفترچه راهنما شرح داده شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: آزمون دروس اختصاصی نیز به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه ای یا کتاب های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سئوالات هر درس در رشته هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار