عدالت در استخدامی های شرکت های نفتی رعایت شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: انتظار ما این است که در مسئله استخدام های شرکت های نفتی، عدالت رعایت شود و حق خوزستانی ها ضایع نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه دوشنبه در شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و هیئت همراه برگزار شد، اظهار کرد: خدمات بسیار خوبی تا کنون در خوزستان انجام گرفته است اما انتظار ما این است که در مسئله استخدام ها حق و عدالت رعایت شود و حق خوزستانی ها در آزمون استخدام شرکت نفت ضایع نشود.

وی افزود: به طور مثال شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، زمین کشاورزی را از مردم که صاحبان آن هستند گرفته و به آنها وعده استخدام داده، اما بعد از اتمام کارشان همه مسائل از یادشان می رود و استخدام ها را به صورت کشوری اعلام عمومی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در نتیجه این فراموشی وعده از سوی شرکت توسعه نیشکر، متأسفانه عده زیادی از خانواده های خوزستانی روستاها را ترک و به صورت شبه گدا در اطراف شهرهای بزرگ استان حاشیه نشین می شوند.

آیت الله جزایری با اشاره به آمار بالای بیکاری در خوزستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر در شرکت نفت استخدام می شوند اما به دلیل اینکه اولویت استخدام را به استان های دیگر اختصاص یافت، دیوان عدالت اداری آزمون فوق را ممنوع اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این مسئله صحیح نیست که اولویتی به نیروهای بومی داده نشود و از تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و تهران به برای کار بخ خوزستان بیایند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان انتقاد کرد: دردهای بی درمانی در استان داریم که باید به صورت خصوصی اعلام می کنم زیرا این مسائل امنیتی است.

جزایری هشدار داد: آمریکا و اسرائیل می خواهند از طریق جرسومه فساد، وهابیت به ما آسیب بزنند؛ هرچند امکانات مالی آنها بالا هست ولی برای رعایت جان مردم نباید بهانه ای به دست آنها بدهیم.

وی بیان کرد: وقتی به خوزستان اولویت نمی دهند قطعا با این بیکاری وضعیت خوبی نخواهیم داشت؛ اصلا صحیح نیست که عده ای از جوانان تروریست شوند. در صورتی که در خوزستان جاپای دشمن زیاد شود آنها تنها به این استان اکتفا نمی کنند؛ بلکه به کل کشور ضربه می زنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار