عدم استقبال دانشگاهیان از پسادکتری صنعتی/رونق کارورزی دانشجویان در صنعت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عدم استقبال دانشگاهیان از پسادکتری صنعتی/رونق کارورزی دانشجویان در صنعت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۷۰ هزار دانشجو در سامانه کارآموزی صنعتی خبر داد و گفت: در بخش پسادکتری و فرصت صنعتی تنها ۳۰ نفر از دانشگاهیان اعلام امادگی کردند.

به گزارش ایسنا دکتر برات قبادیان امروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در جمع خبرنگاران تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه را از ماموریت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: در این راستا با وزارت علوم تفاهم‌نامه‌های متعددی به امضا رسیده است که از آن جمله می‌توان به کارورزی دانشجویان دوره کارشناسی در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای این منظور سامانه‌ای راه‌اندازی شد که تاکنون ۷۰ هزار دانشجو در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

قبادیان با بیان این‌که از ۳ ماه گذشته این سامانه راه‌اندازی شده است، پیش بینی کرد که تا پایان سال، ۵۰۰ هزار دانشجو در آن ثبت نام خواهند کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دوره‌های پسادکتری و فرصت مطالعاتی صنعتی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه ذکر کرد و یادآور شد: هدف ما از اجرای این طرح رفع مشکل صنعت در قالب فرصت‌های مطالعاتی و اجرای پایان‌نامه‌ها بوده است.

قبادیان اضافه کرد: بر این اساس ۱۳۰ مورد تقاضا از سوی بخش‌های صنعتی اعلام شد، ولی متاسفانه تنها ۳۰ نفر از بخش دانشگاهی اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه بخش صنعتی از بخش‌های دانشگاهی در حوزه نوآوری جلوتر حرکت کرده است، خاطر نشان کرد: در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه یک قطع ارتباط تاریخی وجود دارد که که این امر منجر به فاصله افتادن میان این دو نهاد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار