عدم شناخت کافی ازبازار مهمترین مشکل پیش روی اشتغال در کشور است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عدم شناخت کافی ازبازار مهمترین مشکل پیش روی اشتغال در کشور است

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی متقاضیان اشتغال در کشور را عدم شناخت کافی آنها از بازار ذکر کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، مهناز امامدادی عصر امروز شنبه در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی کردستان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان تشکیل شد، گفت: بحث طرح مشاغل خانگی از سال ۸۹ به طور رسمی در کشورما آغاز و دبیرخانه آن در وزارت تعاون تشکیل شد.

وی عنوان کرد: در طرح مذکور ضرورت توانمند سازی و ارائه مشاوره به متقاضیان در گام نخست دیده شده بود ولی خروجی آن با آنچه مدنظر بود فاصله داشت به همین دلیل مطالعات میدانی و تطبیقی و بازدید از طرح ها و همچنین اعتبار سنجی در این رابطه انجام شد.

وی اظهارداشت: با اقدامات ذکر شده معلوم شد بازنگری و ایجاد تغییرات در طرح مشاغل خانگی امری ضروری است بنابراین در الگوی جدید این طرح تفاوت های اساسی انجام گرفته است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح جدید اصلی ترین مرحله تعریف شده شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و توانسنجی متقاضیان مشاغل خانگی است.

امامدادی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید نیازهای آموزشی توسط جهاد دانشگاهی برطرف و ارائه می شود، اضافه کرد: عدم شناخت کافی متقاضیان اشتغال یکی از مهمترین مشکلات موجود در کشورما در این رابطه است.

وی اظهارداشت: در این طرح اصراری بر فعال کردن تمامی رسته ها و یا حذف رسته های قدیمی وجود ندارد بلکه هدف این است با نگاه و رویکرد جدید و خلاقانه رسته های قدیمی را فعال کرده و امکان بهره گیری و درآمدزایی بیشتر در این رابطه را فراهم کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار