عرضه ویندوز 10 تاثیری بر افزایش فروش رایانه ها ندارد !

دسته ها: اخبار

بروزرسانی رایگان برای آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به ویندوز10 یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. اما کارشناسان می‌گویند که این مسئله هم نمی‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار جهانی رایانه‌ها برجا بگذارد.

 

مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرد عرضه جهانی رایانه‌های شخصی در سال2015 کاهش 6.2 درصدی را نسبت به قبل تجربه کند و این در حالی است که با وجود تولید نسل جدید رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰، باز هم تمایل کاربران برای خرید نسل جدید این محصولات افزایش نمی‌یابد. IDC اعلام کرد که به‌روزرسانی رایگان مخصوص ویندوز 10  باعث خواهد شد تا کاربران جهانی تمایلی به خرید رایانه جدید نداشته باشند و رایانه‌های قدیمی خود را به‌روزرسانی کنند.

مرکز IDC در بُعد تجاری و بازار جهانی پیش‌بینی کرد که کسب و کارها پیش از عرضه ویندوز 10 آن را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و بیشترین خرید رایانه‌های شخصی در سال 2015 میلادی را همین مراکز انجام می‌دهند.با همه این توضیحات کارشناسان پیش‌بینی کردند که امسال با وجود عرضه ویندوز10شاهد افزایش فروش رایانه‌های شخصی در بازار جهانی نخواهیم بود.

البته مرکز IDC می‌گوید که این آمار و ارقام مربوط به رایانه‌های شخصی با قابلیت جدا شدن صفحه کلید نمی‌شود و به عبارت دیگر پیش‌بینی‌های مذکور به دستگاه‌هایی مانند Surface مایکروسافت مربوط نمی‌شود.

 

منبع:ZDnet via itna

اخبار