عقرب جان پسر بچه ای را در شهرستان اندیکا را گرفت

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

روز دوشنبه بر اثر نیش عقرب، یک پسر بچه پنج ساله در اندیکا جان خود را از دست داد.

پسر بچه پنج ساله ای توسط خانواده اش به درمانگاه قلعه خواجه آورده می‌شود. والدین این پسربچه با حالت زاری علت اضطراب خود را عقرب گزیدگی پسربچه خردسالشان عنوان می‌کنند. عقرب، قفسه سینه این پسربچه را هدف قرار داده بود و وضعیت او بحرانی بود.

در همان لحظات اولیه پادزهر توسط پزشکان به این پسربچه تزریق می‌شود و با آمبولانس به مسجدسلیمان منتقل می‌شود. اما در میانه های مسیر، دچار ایست قلبی میشود. در درمانگاه جعفراباد با کمک پزشکان، دوباره احیا می‌شود. اما بعلت وضعیت بد وی تصمیم می‌گیرند که او را دوباره با آمبولانس به مسجدسلیمان منتقل کنند اما متاسفانه در میانه های راه، پسربچه پنج ساله جان خود را از دست میدهد.

عقرب گزیدگی منجر به فوت طی چند سال گذشته به دفعات باعث مرگ اهالی شهرستان اندیکا شده است و امروز این موضوع به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است و متاسفانه تاکنون برای آن تدبیری اندیشیده نشده است.

شهرستان اندیکا با ۷۰ هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان و حتی یک درمان بستر می‌باشد و همه نیازهای پزشکی این شهرستان از طریق چند درمانگاه با امکانات محدود پاسخ داده می‌شود. درمان بستر ۱۲ تختخوابی شهرستان اندیکا پس از گذشت قریب به یک دهه هنوز به بهره برداری نرسیده است و مردم همچنان منتظر بهره برداری از این پروژه هستند.

امیدواریم با توجه به حساسیت موضوع بهداشت و درمان،مسئولین استانی و شهرستانی هر چه سریعتر برای آن تدبیری بیاندیشند.

اخبار حوادث اخبار