عنایتی: با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی می‌کنم

دسته ها: اخبار

بازی‌های بدی انجام داده و امتیازهای ارزشمندی را از دست می‌دهید. علت چیست؟

متأسفانه بد آوردیم. ما در بازی‌ها بخوبی به گل می‌رسیم و از رقیب پیش می‌افتیم، اما نمی‌توانیم آن را حفظ کنیم. در همه این هفته‌ها ما خوب کار را شروع کرده‌ایم، اما در ادامه بازی نتوانسته‌ایم از گل زده‌مان نگهداری کنیم.

برعکس نیم‌فصل اول؟

البته من در نیم‌فصل اول نبودم، اما خب در کل استقلال در این سال‌ها به تیمی معروف بوده که تا دقایق پایانی بازی را با جدیت دنبال کرده و اغلب هم در دقایق پایانی به گل رسیده است. در این فصل بخصوص در نیم‌فصل دوم، این اواخر ما در پایان بازی‌ها نتایج را واگذار کرده‌ایم.

پس ضعف بدنی‌تان جدی است؟

نه، من که فکر نمی‌کنم تیم‌مان دچار مشکل بدنی باشد. ما در خودمان تیم حریف را دست‌کم گرفته و بازی را جدی نمی‌گیریم.

چند اشتباه فاحش هم داشتید، نه؟

از این قبیل اشتباهات در طول یک فصل از مسابقه‌ها همیشه رخ می‌دهد، ولی متأسفانه اشتباهاتی که در این چند بازی اخیر از سوی بازیکنان تیم ما رخ داد در شرایطی بود که امتیاز تیم‌ها بشدت به هم نزدیک بود و ما لااقل نباید در این هفته‌ها دچار این اشتباهات می‌شدیم. البته فوتبال همیشه از این قبیل مسائل در خود دارد.

به نظر برای بازی با پدیده انگیزه زیادی داشتی…

قطعا این طور بود. می‌خواستم استقلال برنده از زمین خارج شود، چون من در هر بازی با این انگیزه به میدان می‌روم، اما باز هم یک نتیجه تساوی دیگر، حسابی حال ما را گرفت.

دوست‌داشتی تیم شهر مشهد و زادگاهت شکست بخورد؟

به هر حال من الان بازیکن تیم استقلال هستم و از این تیم برای خانواده‌ام پول درمی‌آورم. گرچه تا الان مبلغ آنچنانی از استقلال نگرفته‌ام، اما نمی‌توانم تعهداتم به این تیم را زیر پا بگذارم. آرزو می‌کنم پدیده در تمام بازی‌های خود پیروز شود، غیر از بازی برابر تیمی که من عضو آن هستم. الان در استقلالم و برای این‌که استقلال نتیجه بگیرد، بازی می‌کنم و توپ می‌زنم.

پدیده در لیگ امسال با مشکلاتی مواجه شده است. به عنوان یک مشهدی فکر نمی‌کنی برای استانی به وسعت خراسان رضوی و با جایگاهی که دارد این قبیل مسائل زیبنده نیست؟

من هم با این مطلب صددرصد موافقم و معتقدم شهری به بزرگی مشهد با این همه استعدادی که من از آنها اطلاع دارم نباید اصلا دچار چنین شرایطی شود.

از تیم سابقت ابومسلم چه خبر؟

متأسفانه ما تیم‌هایی مثل ابومسلم را در مشهد داریم که دارای سابقه چندین دهه حضور در مسابقات استانی و کشوری هستند، اما باز هم بر اثر کم‌توجهی و حتی بی‌توجهی این تیم‌ها را به امان خدا رها کرده‌ایم. این به ضرر فوتبال ماست.

از استقلال دور نشویم. کسب سهمیه هم برایتان تا اندازه‌ای سخت شد… قهرمانی که هیچ.

خیلی از این بابت ناراحتم. شاید بیشتر از همه من از این موضوع ناراحت باشم، چون خیلی اتفاق خوبی می‌شد اگر در بازگشتم به استقلال می‌توانستم با این تیم باز هم جام بگیرم و دل هواداران و البته خودم را شاد کنم، اما نمی‌دانم چرا یکباره این طور شد!

انتظار قهرمانی داشتی؟

ما همه جور پتانسیل برای رسیدن به قهرمانی را داشتیم؛ بازیکن خوب، کادر فنی کاربلد، زمین تمرین خوب و از همه مهم‌تر هوادارانی که همیشه یاور ما هستند، اما نمی‌دانم چه شد که یکباره این اتفاق رخ داد.

عده‌ای کی‌روش را مقصر می‌دانند که در روزهای حساس بازیکنان استقلال را گرفت تا این مسأله تیم را تحت تأثیر قرار دهد. تا چه اندازه با این موضوع موافقی؟

صددرصد با این موضوع موافق نیستم، اما می‌توانم بگویم نبودن بازیکنان ملی‌پوش ما در برهه‌هایی به ضرر تیم تمام شد. البته آنها همیشه در مسابقات با ما بودند، اما خب شرایطی که آنها قبل و بعد از اردوی تیم ملی داشتند به گونه‌ای می‌شد که اجازه نمی‌داد بتوانیم با هماهنگی کامل کنار هم باشیم و در مسیری که می‌خواهیم گام برداریم.

رفت و آمدهای کرار تا چه اندازه به تیم لطمه زد؟

او هم از بازیکنان تأثیرگذار استقلال است که نبودش در چند بازی برای ما گران تمام شد. در واقع فکر می‌کنم ما اگر کنار کرار یک بازیکن دیگر مثل او یا با خصوصیات بازی‌اش داشتیم تا این اندازه به او وابسته نبودیم و در روزهایی که کرار نتوانست به دلیل محرومیت با ما باشد، استقلال از نداشتن یک هافبک بازیساز پاسور محروم بماند. هر تیمی در این پست یکی دو بازیکن همطراز دارد که یا همزمان یا یکی یکی از آنها بهره می‌برد، اما متأسفانه استقلال زمانی که خواست هلمکه را بیاورد او در آبادان مصدوم شد و نتوانست با ما کارش را ادامه دهد.

هلمکه خوب بود؟

من در دو بازی که در کیش انجام شد با او بازی کردم و خیلی باهوش بود، اما حیف که نتوانست از بند مصدومیت رها شود و تیم نفت آبادان کار دستش داد.

اگر استقلال سهمیه آسیایی به دست نیاورد تو از این تیم می‌روی؟

خیر، برای چه بروم؟ من آمدم تا در استقلال جام بگیرم و با جام بروم و اگر قسمت باشد با پیراهن استقلال هم از فوتبال خداحافظی کنم.

محمدرضا مدنی ‌/‌ جا‌م‌جم

اخبار