فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه چهل سال نگاه ما مدرک گرایی بوده و از مهارت فاصله گرفته‌ایم، گفت: فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان، در دیدار با کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به جمعیت ۴ میلیون نفری کشاورزان گفت: ۲۷ درصد از جمعیت کشور را کشاورزان تشکیل می‌دهند که نیاز به دانش و مهارت برای ماندن بر موضع مولد را دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، روستاییان را ضعیف‌ترین قشر برخوردار از مهارت دانست و تصریح کرد: آگاه سازی و ارتقای مهارت این گروه برای ایجاد اشتغال پایدار وظیفه ما است و درصدد ورود جدی به این حوزه با اجماع نهادهای جریان ساز هستیم.

هاشمی با تأکید بر این نکته که خسارات بخش کشاورزی گسترده است، گفت: با توجه به افزایش سن کشاورزان و استفاده آنها از روش‌های سنتی، در معرض آسیب‌هایی مانند مهاجرت و حاشیه نشینی قرار دارند و از موضع نیروی مولد خارج و به نیروی مطالبه گر مبدل می‌شوند که می‌تواند آسیب زا باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه سخنان خود گفت: اندیشیدن به فردایی متفاوت بر مبنای فکر بادوام و اشتغال پایدار ضرورتی ملی است.

هاشمی افزود: چهل سال نگاه ما مدرک گرایی بوده است و از مهارت فاصله گرفته ایم تغییر نگاه جامعه در این زمینه ضروری است و نیاز به زمان و بذرافشانی دارد که فکر آدمی را مستعد و بارور سازد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: با همین رویکرد تدابیری اندیشیده شده تا مقاطع متوسطه اول و دوم وارد بحث مهارتی شده و هدایت مهارتی آنان دارای الزام شود تا جایی که فارغ التحصیلی دانش آموزان در این دو مقطع منوط به اخذ گواهینامه مهارتی باشد.

وی از اعتبار گواهی نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سطح بین المللی سخن گفت و افزود: این اعتبار سرمایه ملی است که می‌تواند زمینه ورود به بازار کشت و کار را به صورت فراسرزمینی و بین المللی فراهم کند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه کشاورزی در اولویت تأسیس آموزشگاه هستند

علی اوسط هاشمی بر ورود بخش خصوصی به حوزه آموزش‌های کشاورزی و سوق دادن آموزشگاه‌های آزاد به سمت آموزش رشته‌های مرتبط با کشاورزی تصریح کرد: هر فرد تحصیل کرده در حوزه کشاورزی که صلاحیت حرفه ای خود را نشان دهد می‌تواند از اولویت در تأسیس آموزشگاه برخوردار باشد.

در ادامه این دیدار، کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری بین دو دستگاه گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با استفاده از آن می‌توان اتفاقات خوبی را برای اشتغال در بخش کشاورزی رقم زد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار