فراخوان استخدام ۵۵ هزار نفر به‌زودی اعلام می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ۵۵ هزار نفر بزودی منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ۵۵ هزار نفر بزودی منتشر می شود.
وی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تامین نیرو برای وزارت آموزش و پرورشگفت: امیدواریم امسال بتوانیم ۵۵ هزار نفر را در آموزش و پرورش جذب کنیم که به‌زودی فراخوان را اعلام می‌کنیم.
نیروی انسانی سال ۹۸ تعیین تکلیف شده است
وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی با تایید کمبود نیروی انسانی، گفت: ماتکلیف نیروی انسانی مهر ۹۸ را بستیم و از این جهت نگرانی نداریم.
وی با اشاره به بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با جذب و پرورش دانشجومعلم، کمبود نیرو را جبران می‌کنند.
بطحایی درباره تغییر ساختار در آموزش و پرورش گفت: همین روزها تغییرات ساختار ستاد ابلاغ می شود و بعد از آن تغییر ساختار استان‌ها انجام می‌شود و البته تغییر ساختار مناطق به امسال نمی‌رسد.
سه زیرنظام برای آموزش و پرورش
دکتر بطحایی در این نشست خبری به تدوین زیرنظام‌های سند تحول در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: ۳ زیرنظام تهیه شده بود و ۳ زیرنظام دیگر در سال ۹۷ تهیه شد تا بتوانیم گام موثری را در اجرای سند تحول بنیادین برداریم و بتوانیم در بخش محتوا و متن و مدیریت برنامه‌هایی را آغاز کنیم.
دکتر بطحایی به بخش محتوا و متن اشاره کرد و افزود: در سند برنامه درسی ملی اعلام کرده است که چه اتفاقی بیفتد تا یادگیری دانش‌آموزان و چرخش‌های الزامی صورت گیرد.
وی با اشاره به برنامه ویژه مدرسه(بوم) گفت: انعطاف لازم در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا متناسب با شرایط بومی، محلی و منطقه‌ای، محتوای آموزشی برنامه رسمی را تعیین کند؛ ۲ ساعت برنامه ویژه مدرسه با فوق برنامه متفاوت است.
مهارت آموزی و کارآفرینی با تاکید رئیس جمهوری دنبال می شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی را با تاکید رئیس جمهور پیگیری کردیم و در ۵ هزار مدرسه متوسطه اول مهارت‌آموزی پایه را اجرا کردیم.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا بچه‌ها را با فرهنگ کار و تولید آشنا کنیم و برنامه دیگری برای فروش آثار دانش‌‌آموزان طراحی شده است.
سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس امسال در ۷ استان
بطحایی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد ما مدرسه محوری است، گفت: ۴ برنامه عملیاتی داشتیم که سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس امسال در ۷ استان انجام می‌شود
وی اضافه کرد: برنامه دوم نظام کنترل کیفیت بود و این طرح برای مدارس از نظر ارزیابی کیفیت است؛ برنامه بعدی تفویض اختیار به مدارس است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در سال ۹۸ هیچ برنامه‌ای جز اجرای سند تحول نداریم و همه اقدامات متناظر با سند تحول اجرا می‌شود.
وی افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس جدید احداث شد و کلاس‌های غیرایمن از گردونه خدمات‌رسانی خارج شد که بخش عمده‌ای از آن حاصل مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است و امیدواریم سال ۹۸ به همین تعداد کلاس به مدارس اضافه کنیم.
وی ادامه داد: نزدیک به ۱۲ میلیون نفر – روز دانش‌آموزان در برنامه‌های اردویی شرکت کردند و بسیار مهم است چون بچه‌ها مهارت‌های زندگی مانند صبوری و مشارکت را تمرین می‌کنند و این در حالیست که برگزاری اردو خطرات زیادی دارد؛ البته ما یک مرکز کنترل اردویی در سال ۹۶ ایجاد کردیم و به طور مداوم اردوهای برون استانی رصد شد و صدمات و خطرات اردوها به حد زیادی کاهش یافت و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.
بطحایی افزود: بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در اردوهای فرهنگی و هنری شرکت کردند و ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برپا شد؛ همچنین در انتخابات دانش‌آموزی، ۹ میلیون دانش‌آموز شرکت کردند و ۷ میلیون دانش‌آموز عضو تشکل‌های دانش‌آموزی هستند.
وی به برنامه‌های آموزش و پرورش در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: ۱۵۰۰ مدرسه در سیل آسیب دیده است و ۲۱۲ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند و مابقی مدارس باید مرمت شوند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس ۲،۳ کلاسه در تابستان ساخته می‌شود و مهر تحویل می‌شود البته در برخی مناطق مثل لرستان جایابی برخی روستاها قرار است تغییر کند که به محض انجام، کارمان را شروع می‌کنیم.
وی به برنامه‌های آموزش و پرورش برای کنکوری ها در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: اردوهای آموزشی و کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان سیل‌زده لرستان و به ویژه خوزستان اجراست و برای فرهنگیان متاثر از سیل برنامه‌های حمایتی را اجرا می‌کنیم.
نیاز به سند ۲۰۳۰ نداریم
بطحایی درباره سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ قصد تغییر هویت دانش‌آموزان را دارد و به همین دلیل مقابلش ایستادیم؛ ضمن اینکه سندهای بهتر در کشور خودمان داریم و نیاز به سند ۲۰۳۰ نداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار