فراخوان تصویرگران و نویسندگان کتاب کودک به مسابقه با موضوع محیط زیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراخوان تصویرگران و نویسندگان کتاب کودک به مسابقه با موضوع محیط زیست

فراخوان کارگاه و مسابقه کتاب تصویری سپیدار (با موضوع محیط زیست) ویژه نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از دبیرخانه کارگاه و مسابقه تصویری سپیدار، کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران) نویسندگان و تصویرگران را به شرکت در کارگاه و مسابقه آفرینش کتاب تصویری سپیدار با موضوع محیط زیست دعوت می‌کند.
این کارگاه و مسابقه با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران تدارک یافته و در نهایت تصویرگر کتاب برگزیده به نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیای ایتالیا و نویسنده برگزیده به نمایشگاه بین ‌المللی کتاب فرانکفورت 2018 اعزام می‌شوند.
علاقه‌مندان بعد از خواندن شرایط حضور در کارگاه باید فرم شرکت در مسابقه و کارگاه را پر کرده و همراه آثار خود به دبیرخانه کارگاه و مسابقه تصویری سپیدار ارسال کنند.
همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت https://sepidaresabz.com مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، از میان داوطلبان شرکت‌کننده در مسابقه 40 نفر (20 نویسنده و 20 تصویرگر) برای حضور در کارگاه کتاب تصویری برگزیده می‌شوند.
برگزیدگان در تیم‌های دو نفره ( یک تصویرگر و یک نویسنده) زیر نظر استادان در کارگاه شرکت می‌کنند و تا پایان کارگاه کتاب تصویری خود را ارائه خواهند کرد که از میان 20 کتاب تولید شده در کارگاه، بهترین کتاب انتخاب خواهد شد.
داوطلبان شرکت در کارگاه و مسابقه، ضرورت دارد سه نمونه از آثار خود را که در زمینه کودکان کار کرده‌اند، همراه با فرم تکمیل شده ایمیل کنند.
تصویرگران و نویسندگانی که می‌خواهند باهم در یک تیم کار کنند، باید نمونه آثار خود را همراه هم و در یک فایل ارسال کنند.
تصویرگرانی که خود تجربه نوشتن داستان دارند و یا نویسندگانی که تجربه کار تصویرگری دارند (نویسنده-تصویرگر) در صورت تمایل، به انجام انفرادی آفرینش کتاب تصویری، باید نمونه اثری را که ارسال می‌کنند در برگیرنده هردو وجه کار باشد.
کارگاه کتاب تصویری محیط زیستی در مهرماه امسال، روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد و در کارگاه، هر کتاب تصویری از مرحله ایده اولیه تا طرح و اجرای نهایی توسط هنرجویان و زیر نظر استادان مرحله به مرحله پیش خواهد رفت و خلق خواهد شد.
کارگاه زیر نظر استادان کیانوش غریب‌پور و هدی حدادی (از تصویرگران)، فریدون عموزاده خلیلی (نویسنده) و یک متخصص محیط‌ زیست برگزار خواهد شد.
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه، حداکثر تا 30 مرداد تعیین شده است و هنرمندان پذیرفته شده برای حضور در کارگاه کتاب تصویری حداکثر تا 10 شهریور ماه معرفی خواهند شد.
کتاب‌های برگزیده کارگاه حداکثر تا پایان آبان ماه و بهترین کتاب (با جایزه سفر به بولونیا و فرانکفورت) حداکثر تا هفته اول آذر، طی مراسمی معرفی و اعلام خواهد شد.
سایر شرایط:
کتاب‌های نردبان (شرکت انتشارات فنی ایران) صرفا هزینه رفت و آمد و اقامت دو نفر از برگزیدگان کارگاه را که از سوی هیات داوران معرفی می‌شوند به نمایشگاه کتاب بولونیا و نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تقبل می‌کند و تهیه ویزا برعهده برگزیدگان خواهد بود.
حقوق چاپ و نشر کتاب‌های برگزیده (از میان 20 کتاب کارگاه) متعلق به انتشارات فنی ایران خواهد بود و شرکت‌کنندگان در کارگاه حق چاپ و انتشار کتاب‌های برگزیده کارگاه (متن و تصویر آن‌ها) و یا واگذاری ایده‌ها و طرح‌های مطرح شده در کارگاه را در هیچ جای دیگری نخواهند داشت.
برای کتاب‌هایی که جهت چاپ در انتشارات تصویب و به روال معمول قرارداد تنظیم می شود، حق التالیف و حق التصویر کتاب‌ها پرداخت خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار