فراخوان ثبت‌نام آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم در سال 97

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراخوان ثبت‌نام آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم در سال 97

داوطلبان آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم ویژه طلاب در سال ۱۳۹۷ تا ۹ بهمن ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به منظور تربیت طالب متعهد و متخصص در علوم انسانی، دانشگاه باقرالعلوم (ع) در نظر دارد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور در مقطع کارشناسی ارشد از میان طالب واجد شرایط دانشجو پذیرش نماید.
شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:
کلیه طلاب دارای شرایط می توانند در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد در رشته امتحانی مربوط شرکت نمایند، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی، مصاحبه و گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی مربوط خواهد بود.

شرایط عمومی:
اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح
برخورداری از سلامت روحی و نداشتن نقص عضو و بیماری های جسمی
نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از نظر نظام وظیفه (داوطلبان مرد)
قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی
عدم اشتغال به تحصیل در دیگر موسسات آموزش عالی
کسب مجوز از مدیریت حوزه های علمیه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه
شرایط اختصاصی:
داوطلبان بایستی از طلاب رسمی حوزه های علمیه باشند و از لحاظ وضعیت تحصیلی یکی از شرایط مشروحه زیر را دارا باشند و یکی از کد های ۳گانه ذیل را در بند
۲۲ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.
کد۱ – داشتن مدرک علمی سطح ۲ حوزه های علمیه و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع سطح ۲ که تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند.
کد ۲- داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه گواهی پایه۷ حوزه های علمیه (ویژه برادران)
کد ۳- داشتن مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه گواهی گذراندن تعداد ۱۲۰ واحد درسی حوزوی (ویژه خواهران)
تبصره: داوطلبان شاغل به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی در صورتی که تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند. باید گواهی معتبر مبنی بر فراغت از تحصیل (بر اساس فرم الف) صفحه ۱۱ دفترچه راهنما ارایه کنند.
مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون:
فایل عکس اسکن شده
گواهی یا مدرک تحصیلی حوزوی

خرید شماره سریال ثبت نام: این شماره سریال که شامل یک کد ۱۲ رقمی با عنوان کلمه عبور ثبت نام می باشد و منحصراً از طریق سایت اینترنتی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می باشد، قابل خریداری هستند. داوطلب با پرداخت الکترونیکی مبلغ ۴۰۰/۰۰۰ ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به خرید شماره سریال ثبت نام اقدام می نماید.
تذکر: وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نمی گردد.

اصل فرم تکمیل شده معدل: برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد. این دسته از داوطلبان باید پس از تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ فرم مخصوص مندرج در صفحه ۱۱ دفترچه راهنما را تکمیل و فرم تکمیل شده را به تایید موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برساند.

درج معدل تحصیلی سطح دو کارشناسی: آن دسته از طلابی که تا پایان ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ سطح دو خود را به پایان می رسانند در هنگام ثبت نام باید معدل آخرین برگه ارزیابی تحصیلی خود را وارد نمایند. آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ و یا ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ در دوره کارشناسی فارغ التحصیل می شوند در هنگام ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ را در فرم تقاضا نامه وارد نمایند. و در مرحله ویرایش نهایی نسبت به تصحیح و یا درج معدل فارغ التحصیلی اقدام نمایند.
فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی منحصراً معدل اکتسابی را بر اساس معدل مندرج در گواهینامه فارغ التحصیلی درج نمایند.

تاریخ برگزاری آزمون کتبی:

آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، انشاء الله در صبح روز جمعه ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ برگزار خواهد شد.

جهت دریافت دفترچه راهنما اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار