فراخوان مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی برای همه دانشجویان خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراخوان مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی برای همه دانشجویان خوزستان

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان با اعلام خبر انتشار فراخوان ثبت‌نام برای شرکت در مرحله استانی سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی (3MT) ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: همه دانشجويان دانشگاه‌های استان خوزستان مي‌توانند در اين رقابت شركت كنند.

سيدعليرضا علوي در گفت‌وگو با ايسنا – خوزستان، اظهار كرد: مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی (3MT) برای سومین‌ سال است كه در كشور برگزار مي‌شود و امسال، ۱۶ استان کشور با همکاری ۲۱ واحد سازمانی جهاد دانشگاهی اين مسابقات را برگزار مي‌كنند. در استان خوزستان نيز معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان با همكاري معاونت فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز، مجری برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در استان است.

وي افزود: این مسابقات با هدف تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارت‌های ارتباطی، ایده‌پردازی، فن بیان و خلاقیت‌های دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت و برقراری ارتباط بین دانشگاه و صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاری و بازاریابی ایده‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

علوي تصريح كرد: فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری و معادل حوزوی آن در همه رشته‌های مصوب دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و همچنین دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید کشور که از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند و دانشجویانی که پروپوزال پایان‌نامه خود را تا پیش از پایان مهر ۹۷ به تصویب رسانده‌اند، می‌توانند در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

رييس سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان ادامه داد: اين مسابقات، با جلسه دفاع علمي از پايان‌نامه‌ها تفاوت دارد و دانشجوياني كه در اين مسابقه شركت مي‌كنند، بايد در سه دقيقه و با استفاده از يك اسلايد، پايان‌نامه خود را براي حاضران و هيات داوران ارائه دهند و طبيعي است كه فن بيان و توانايي انتقال مطلب، آيتم اصلي در جلب نظر هيات داوري است.

وي افزود: مرحله مقدماتي اين مسابقات در 21 استان كشور برگزار مي‌شود و نفرات برگزيده مرحله نخست، به مرحله نيمه‌هايي (منطقه‌اي) اعزام مي‌شوند و برگزيدگان مرحله دوم نيز در نهايت به فينال مسابقات راه مي‌يابند.

علوي با اشاره به مدارك مورد نياز براي ثبت نام در مسابقه، گفت: فارغ‌التحصیلان براي ثبت نام، چکیده و کپی از صفحات اول و دوم پایان‌نامه و دانشجویان نیز پروپوزال مصوب با امضای مدیرگروه به همراه کپی کارت دانشجویی خود را حداکثر تا ۱۵ آبان‌ماه به دبیرخانه این مسابقات واقع در دانشگاه شهیدچمران اهواز، ساختمان مرکزی، طبقه همکف، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان، اتاق ۲۹ تحویل دهند و یا فایل اسکن شده این مدارک را به پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرس 3MTthesis@gmail.com ارسال کنند.

وي ادامه داد: آیین‌نامه نحوه برگزاری این مسابقات و ارزیابی دفاع دانشجویان از طریق پرتال جهاد دانشگاهی خوزستان به آدرس jdkhz.ac.ir قابل دسترس است. مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در ۲۱ واحد جهاد دانشگاهی از جمله خوزستان، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس، اصفهان، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، خراسان جنوبی، ایلام، بوشهر، زنجان، کردستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، همدان و یزد برگزار می‌شود. دانشجويان استان خوزستان نيز مي‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان به آدرس jdkhz.ac.ir مراجعه و یا با شماره ۳۳۳۳۸۸۶۳ تماس حاصل کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار