فراخوان مسابقه عکاسی عشق حسینی در دانشگاه بهبهان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

چهارمین دوره مسابقه عکاسی محرم با عنوان “عشق حسینی” در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان برگزار می‌شود.

یوسف حاجوی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اعلام این خبر از مشارکت عکاسان و مخاطبان متعهد و هنردوست در سه دوره گذشته این سوگواره قدردانی و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز این جشنواره با استقبال عکاسان مواجه شود.

وی افزود: این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی در تلاش است که جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) را به تصویر کشیده و با گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم‌بخش پیوند میان دین و هنر و کمک‌کننده در ارتقاء عکاسی و معرفی عکاسان کشور باشد.

حاجوی تصریح کرد: سوگواره عکس “عشق حسینی” با محوریت نگاه آزاد عاشورایی عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم و با رویکرد نو و خلاقانه شامل مراسم‌ها‏ و آیین‌های عاشورایی، دسته‌های عزاداری، تعزیه‌خوانی، نذری و … در شهر‌ها و نقاط مختلف این سرزمین و دیگر کشور‌ها، برگزار می‌‏شود.

وی در خصوص شرایط شرکت در این مسابقه اظهار داشت: شرکت در اين سوگواره براي همه علاقه‌مندان آزاد است. هر هنرمند مي‌تواند حداكثر با ارائه چهار تک‌عكس در اين سوگواره شركت کند. عکس‌هاي منتخب در دوره‌هاي قبلی و نيز عکس‌هاي شبيه به آن‌ها، نمي‌توانند در اين دوره از سوگواره شرکت داده شوند. عکس سیاه و سفید و رنگی پذیرفته است و ویرایش عكس‌ها‌ نبايد به گونه‌ای باشد که عکس از تعریف مستند خارج شود.

حاجوی افزود: عکس‌هاي دست‌کاري شده يا خلاقه پذيرفته نخواهند شد. اعمال کراپ، تنظيمات روشنايي، کنتراست و درجه اشباع رنگي در زمره محدوديت ويرايشي محسوب نمي‌شود؛ همچنین عکس‌ها بايد با فرمت jpg ذخيره شوند و حجم هر عکس از 2 مگابایت بیشتر نباشد. عکس‌هاي ارسالي، نبايد داراي امضا عکاس، قاب، واترمارک و لوگو باشند. رعایت نکردن قوانین و مقررات منجر به حذف عکس از مرحله مسابقه و داوری می‌‏شود.

وی با بیان این‌که ارسال اثر توسط هنرمندان و شرکت در سوگواره به‌منزله پذیرش مقررات سوگواره و اعلام مالکيت معنوي اين اثر است، گفت: در صورت اثبات خلاف اين امر در هر مرحله‌ اي، عواقب حقوقي و جزايي آن بر عهده شرکت‌کننده است. استفاده از آثار در نمايشگاه و براي چاپ در كتاب و ساير اقلام انتشاراتي، تبليغاتي، بانك اطلاعات و برگزاري نمايشگاه با ذكر نام صاحب اثر براي برگزاركننده سوگواره مجاز است.

حاجوی تأکید کرد: مشخصات هر شرکت‌کننده شامل نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره تلفن همراه و ثابت به‌همراه نام آثار باید در قالب فایل word به ایمیل سوگواره به نشانی public.relations@bkatu.ac.ir ارسال شود.

وی مهلت ارسال آثار را از دوشنبه، 12 مهرماه تا 24 آبان‌ماه عنوان کرد و گفت: بررسی آثار دریافتی توسط هیأت داوران از یکم تا هفتم آذرماه انجام می‌شود و نتایج نهایی 9 آذرماه توسط دبیرخانه سوگواره اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار