فراخوان مشمولان متولدین 55 تا 78 برای تعیین تکلیف سربازی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

فراخوان مشمولان متولدین 55 تا 78 برای تعیین تکلیف سربازی

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ، کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1378 را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی فراخواند.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا 1378 با توجه به قانون خدمت وظیفه عمومی ، می بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید، افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، با ورود به سن مشمولیت ( 18 سال تمام ) ، شش ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل ، انصراف ، اخراج و یا فراغت از تحصیل ، حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت .

گفتنی است، متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد ، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت شش ماه ، مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است ، مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت ، پس از انقضاء مدت اعتبار آن، می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

مشمولانی که در مهلت تعیین شده، وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت دوره ضرورت آنان اضافه می شود و با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، دریافت وام ، خدمات بانکی و…. مواجه خواهند شد.

در این اطلاعیه درباره ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است ، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد ، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد تا شش ماه اضافه خدمت خواهند داشت.

شایان ذکر است ، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می باشد ، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت ، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار