فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه قم سال ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه قم به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب )44977/12 مورخ 5/5/2191 و ابالغیه شماره 270011/1 مورخ 7/4/2195 وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری( نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام می نماید:

شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی )ورودی سال2191 )که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند جهت استفاده از مزایای این آیین نامه درخواست خود را به دانشگاه قم ارائه نمایند.

1 – دانشگاه اختیار دارد حداکثر 20درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و شبانه حائز شرایط این آئین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.

1 – 1 – داوطلبانی که پس از 6 نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو 11درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

1-2 – حداکثر در مدت 8 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

1 – 3 – پذیرش برای سال تحصیلی بالفاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

1 – 4 – پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

1 – 5 – احراز شرایط اختصاصی دانشگاه

تبصره: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

2 – دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

3 – دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریورماه هرسال نسبت به پذیرش حائزین شرایط ، اقدام نماید . اسامی پذیرفته شدگان نیز توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صالحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

  جهت مشاهده کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار