فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور 1396 دانشگاه سمنان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

داوطلبان واجد شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۳۹۶ دانشگاه سمنان تا ۱۷ خرداد ماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۶ دانشگاه سمنان به شرح زیر است:

شرایط لازم متقاضی:
گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی حداکثر تا پایان نیمسال تحصیلی هفتم
اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی
قرار گرفتن در میان ۱۰% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی با میانگین کل حداقل ۱۵ برای رشته های علوم پایه و فنی مهندسی و حداقل ۱۷ برای سایر رشته ها
متقاضی باید دانش آموخته تاریخ ۹۴/۶/۳۱ به بعد باشد یا حداکثر تا تاریخ ۹۵/۶/۳۱ فارغ التحصیل شود.

تبصره ۱: ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی – آموزشی متقاضیان در زمان بررسی پرونده ها توسط دفتر استعدادهای درخشان می باشد و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی – آموزشی متقاضیان پس از موعد مقرر (نظیر درج نمره دروس ناتمام و …) به هیچ وجه اعمال نمی گردد.

تبصره ۲: در صورتی که درصد محاسبه شده عدد صحیحی نباشد، گرد شده آن تقریب اضافی ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳: حداکثر ۵۰% از ظرفیت های موجود در هر رشته – گرایش به دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اختصاص داده می شود. ضمنا دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های برتر کشور در اولویت پذیرش قرار دارند.

تبصره ۴: اگر یکی از افراد قرار گرفته در میان ۱۰% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه سمنان از ارائه درخواست شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد انصراف دهد. فردی از ۱۰% دوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه سمنان با اولویت رتبه و به شرط دارا بودن حداقل میانگین کل اشاره شده در بند ۳، به عنوان جایگزین مجاز به ثبت درخواست است. تاکید می گردد که این تبصره صرفا مخصوص دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان، که واجد شرایط مذکور هستند، می باشد.

تبصره ۵: به رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی کشوری در هر رشته به شرط ارائه نامه از دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بند ۴، ظرفیت مازاد برای پذیرش در همان رشته اختصاص داده می شود.

تبصره ۶: متقاضیانی که طول مدت تحصیل شان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و یا زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در بند ۲ شود، به شرط تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل مجاز به ثبت درخواست می باشند.

تبصره ۷: به متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته می شوند، به شرط دارا بودن شرایط بندهای ۳ و ۴، ظرفیت مازاد برای پذیرش در همان رشته اختصاص داده می شود.

مدارک الزامی:
تصویر شناسنامه
تصویر کارت ملی
گواهی رتبه در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که به تایید آموزش دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده باشد.
پرداخت وجه غیرقابل استرداد ۵۵۰/۰۰۰ ریال از طریق درگاه الکترونیکی تعیین شده در سامانه گلستان دانشگاه سمنان

مدارک اختیاری:

در شرایط برابر دارندگان مدارک زیر در اولویت قرار خواهند گرفت:
سوابق پژوهشی (مقالات علمی، گواهی ثبت اختراع، …)
گواهی احراز رتبه برتر در مسابقات علمی – دانشجویی کشوری

تذکرات مهم:
ارسال مدارک باید به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان دانشگاه سمنان به آدرس golestan.semnan.ac.ir صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
مهلت ثبت درخواست تا ۹۶/۳/۱۷ می باشد که طبق اعلام دانشگاه به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی- غیرانتفاعی، علمی – کاربردی، فرهنگیان و پردیس های بین الملل (خودگردان) و همچنین دانشجوهای دوره های مجازی و نیمه حضوری مجاز به ثبت درخواست نیستند.
به اطلاع می رساند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بر مبنای اولویت های رشته – گرایش های کارشناسی مرتبط با رشته – گرایش های کارشناسی ارشد موردتقاضا صورت می پذیرد. لذا به متقاضیان محترم اکیداً توصیه می شود که اطلاعات مربوط به رشته ها در پیوست اطلاعیه را ملاک انتخاب رشته قرار دهند.
پذیرش نهایی براساس مدارک و سوابق داوطلب صورت می گیرد. لذا به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
پذیرش نهایی منوط به تایید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان و سازمان سنجش آموزش کشور می باشند.
در صورت پذیرش نهایی به همراه داشتن اصل مدارک ارسالی برای ثبت نام ضروری است.
در صورت پذیرش نهایی متقاضی در دانشگاه سمنان و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه سمنان، متقاضی حق پذیرش از دانشگاه دیگری را ندارد و حذف نام متقاضی از پرتال سازمان سنجش مقدور نخواهد بود.
اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان برای ثبت نام اعلام خواهد شد. بدیهی است عدم مراجعه و ثبت نام در موعد مقرر (که متعاقبا اعلام خواهد شد) به معنی انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان خواهد بود.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
بدیهی است ارسال مدارک هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

نشانی پستی: سمنان – روبروی پارک جنگلی سوکان – پردیس شماره یک دانشگاه سمنان – معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی – دفتر استعدادهای درخشان

جهت مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار