فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد ۹۶ دانشگاه علوم اسلامی رضوی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد ۹۶ دانشگاه علوم اسلامی رضوی

دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از طریق برگزاری آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه از میان متقاضیان واجد شرایط، دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای سال ۱۳۹۶ در مقطع کارشناسی ارشد در یازده رشته: علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی (لیسانسه ها)، فقه و مبانی حقوق اسلامی (طلاب )، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، علوم حدیث، تاریخ و تمدن ملل اسلامی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه از کلیه برادران واجد شرایط دانشجو می پذیرد.

شرایط داوطلبان:

۱- تدین به دین مبنی اسلام و تابعبیت* جمهوری اسلامی ایران

* تبصره: اتباع دیگر کشورها حق شرکت در آزمون ورودی دانشگاه را ندارند.

۲- اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی

۳- نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح

۴- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی

*تبصرہ: دارندگان مدرک کارشناسی از دانشگاه های ملی و آزاد و پیام نور که به تازگی فارغ التحصیل شده اند، در صورت دارا بودن شرایط ادامه تحصیل از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی جهت تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوری می توانند در آزمون دانشگاہ شرکت کنند.

۵- ارائه مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مدرک رسمی سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با مشهد به هنگام نام نویسی نهایی در دانشگاه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد:

کلیه داوطلبان می توانتد پس از مطالعه دفترچه راهنمای آزمون موجود در سایت دانشگاه و در صورت داشتن شرایط مندرج در آن نسبت به ثبت نام از طریق سایت دانشگاه https://azmoon.razavi.ac.ir/exam/index.php اقدام نمایند. لازم است داوطلبان، در پایان ثبت نام یک برگ پرینت اطلاعات که شامل مشخصات ثبت نامی آنها است را نزد خود نگهداری نمایند که به هنگام درخواست دانشگاه ارائه گردد.

مدارک لازم جهت ثبت نام:
تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی موجود در سایت دانشگاه
تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب با فرمت و اندازه حداکثر ۴۰۰× ۳۰۰ پیکسل که حجم فایل عکس کمتر از ۷۰ کیلوبابت باشد جھت ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی
پرداخت الکترونیکی مبلغ شصت هزار تومان معادل ششصد هزار ریال با کارت های عضو شبکه شتاب از طریق سایت دانشگاه برای درخواست کنندگان فقط یک رشته.

نحوه برگزاری آزمون و مواد امتحانی:

۱- کلیه برادران میتوانند بدون توجه به نوع رشته کارشناسی در آزمون ابن دانشگاه شرکت کنند.

*تبصره: دارندگان مدرک کارشناسی آموزش ضمن خدمت و سازمان مدیریت استخدامی کشور نمی توانند در آزمون دانشگاه شرکت کنند.

۲- سوالات آزمون کتبی و به صورت تستی می باشد.

نحوه گزینش نهایی:

۱- پس از آزمون کتبی، حداقل سه برابر ظرفیت در هر رشته به شرط دارا بودن نصاب نمره علمی به مصاحبه دعوت خواهد شد.

* تبصره: ظرفیت پذیرش نهائی در مقطع کارشناسی ارشد در صورت اخذ نمره لازم مجموعاً نود نفر میباشد.

۲- پذیرفته شدگان نهایی باید هنگام نام نویسی در دانشگاه مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم و با مدرک رسمی سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه مشهد را ارائه دهند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به رزمندگان و ایثارگران ۲۵٪ از ظرفیت به داوطلبان واجد شرایط به شرط کسب حد نصاب نمره لازم اختصاص می یابد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می توانند بر اساس شرایط مذکور در دفترچه راهنمای آزمون ورودی سال ۱۳۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده و مدارک خود را به آدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ارسال دارند.

زمان و محل برگزاری آزمون و توزیع کارت داوطلبان و اعلام نتایج اولیه:

۱- آزمون ورودی طلاب و پیش دانشگاهی ها همزمان در بعد از ظهر روز جمعه بیست و سوم تیر ماه راس ساعت ۱۵ به انتخاب داوطلب در شهرهای: اصفهان، تبریز، تربت حیدریه، تهران، ساری، سبزوار، شیراز، قم، قوجان، کاشمر، کرمان، گناباد، مشهد، نیشابور، همدان، یزد، بیرجند و اهواز برگزار خواهد شد.

۲- کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶ تا روز جعه ۲۳ تیر ماه از طریق سابت دانشگاه علوم اسلامی رضوی قابل دریافت می باشد.

۳- آدرس دقیق حوزه های آزمون از طریق سایت دانشگاه در تاریخ شنبه ۱۷ تیر ماه اعلام خواهد شد.

۴- نتایج اولیه آزمون ورودى دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ۱۰ مردادماه ۱۳۹۶ از طریق سایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مهلت ثبت نام و چند تذکر مهم:

۱- کلیه داوطلبان تا سی ام اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند که در سایت دانشگاه ثبت نام کنند.

۲- شماره تلفن ۳۲۲۱۱۴۱۲ – ۰۵۱ در ساعتهای اداری به جز ایام تعطیل پاسخگوی سؤالات داوطلبان خواهد بود.

۳- آدرس دانشگاه: مشهد مقدس، حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی صندوق پستی: ۱۱۹۳-۹۱۷۳۵ دفتر پذیرش، میباشد.

جهت مشاهده اطلاعیه در سایت دانشگاه اینجا کلیک نمایید

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار