فراهم شدن مقدمات اجرای کاردانی پیوسته برای هنرستانی‌ها/تاثیر۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فراهم شدن مقدمات اجرای کاردانی پیوسته برای هنرستانی‌ها/تاثیر۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره کاردانی پیوسته بر اساس قانون باید برای دانش آموزان ورودی شاخه فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش ایجاد شود، گفت: مقدمات کار در حال فراهم شدن است، جلسات مشترکی در حال برگزاری است و حتما انجام خواهد شد.

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای کاردانی پیوسته برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: دوره کاردانی پیوسته بر اساس قانون باید برای دانش آموزان ورودی شاخه فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش ایجاد شود و یکی از مطالبات ماست.

وی افزود: در ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۶۵ برنامه ششم توسعه وزارت علوم مکلف به اجرای دوره کاردانی پیوسته شده است و امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته در حال حاضر هم ورود به بسیاری از دانشکده‌های فنی به طور طبیعی و بر حسب سابقه تحصیلی صورت می‌گیرد گفت: اما اگر کاردانی پیوسته اجرا شود دانش آموز پایه دهم می‌داند تا پنج سال دیگر برنامه‌اش چیست. در واقع وی باید یک برنامه درسی پیوسته را بگذراند.

زرافشان ادامه داد: اکنون مقدمات کار در حال فراهم شدن است، جلسات مشترکی در حال برگزاری است و حتما انجام خواهد شد.

وی درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی نیز گفت: پایه دوازدهم سال آتی مستقر شده و به این ترتیب ساختار ۳-۳-۶ کامل می‌شود. بر این اساس امتحانات نهایی از پایه سوم متوسطه دوم فعلی به پایه دوازدهم منتقل خواهد شد، اما برای سال تحصیلی جاری که در آن قرار داریم امتحانات نهایی به روال گذشته برگزار و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکوری سراسری همان ۳۰ درصد است که ۵ درصد آن سهم پیش دانشگاهی و ۲۵ درصد سهم امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار