فردا، آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دوره‌های علمی کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فردا، آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دوره‌های علمی کاربردی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام بدون‌آزمون دوره‌های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی 15 فروردین ماه جاری پایان می‌پذیرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای پذیرش کد رشته‌ محل‌های دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای و همچنین دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی 1395 – 1396 از بعدازظهر روز سه‌شنبه 24 اسفندماه سال 1395 آغاز و در روز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1396 پایان می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: کلیه علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای آموزش دانشگاه جامع علمی – کاربردی می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی متناسب با مدرک تحصیلی خود و با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای و همچنین دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه مذکور که از روز سه‌شنبه 24 اسفندماه 1395 بر روی سایت سازمان آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته در صورت داشتن شرایط به مراکز و واحدهای آموزشی تحت پذیرش دانشگاه جامع علمی و کاربردی با به همراه داشتن مدارک مندرج در اطلاعیه‌ای که بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور همچنین خاطر نشان کرد: برای پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای لازم است کلیه متقاضیان حداکثر تا تاریخ 30 بهمن‌ماه 1395 موفق اخذ مدرک نظام جدید (فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و نظری) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (دوره چهار ساله یا شش ساله نظری فنی و حرفه‌ای) شده باشند.

به گفته توکلی، کلیه داوطلبان فوق باید در زمان ثبت‌نام از طریق مراکز و واحدهای آموزشی مربوط باید هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 18 هزار تومان از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: داوطلبان دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای منحصرا مجاز هستند یکی از کد رشته‌های مربوط را متناسب با مدرک دیپلم خود که در دفترچه شماره 2 یعنی دفترچه راهنمای ثبت‌نام مشخص شده است، اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص شرایط ثبت‌نام داوطلبان مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای نیز گفت: کلیه متقاضیان می‌بایست تا 30 بهمن‌ماه سال 1395 موفق به اخذ مدرک کاردانی (فوق دیپلم) شده باشند و همچنین کلیه داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مراکز و واحدهای آموزشی مربوط نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام (23 هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: هر داوطلب فوق منحصرا مجاز است یکی از کد رشته‌های مربوط را متناسب با مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود که در جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام درج شده است را برای پذیرش در دوره‌های مربوط انتخاب کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: همه داوطلبان آزمون‌های فوق باید توجه داشته باشند که می‌توانند صرفا متقاضی یک کد رشته محل از یک گروه آموزشی در یک مرکز یا واحد آموزشی شوند. بدیهی است در صورت ثبت‌نام و ارائه مشخصات فرد در دو کد رشته یا دو مرکز آموزشی اطلاعات آن داوطلب از بانک اطلاعات پذیرفته شده در هر دو محل آموزشی حذف خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: کلیه متقاضیان مرد برای دوره‌های فوق باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. همچنین پس از انجام ثبت‌نام افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مراکز و واحدهای آموزشی که به آن مراجعه نموده‌اند) تلقی شده و شروع به تحصیل آنها تا زمان تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مشروط خواهد ماند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار