فرصت ۱ ماهه دانشجویان واجد شرایط برای تکمیل پرونده وام شهریه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرصت ۱ ماهه دانشجویان واجد شرایط برای تکمیل پرونده وام شهریه

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان واجد شرایط که برای آنها وام شهریه ثبت می شود حداکثر تا 1 ماه جهت تکمیل پرونده و ارائه ضامن فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: در راستای اجرای شیوه نامه نحوه پرداخت و بازپرداخت وام شهریه با یکی از بانک های طرف تعهد صندوق، پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی جامع علمی کاربردی و غیرانتفاعی از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با مشارکت و هم افزایی بانک مذکور انجام می شود.

لذا اعضای اداره رفاه دانشجویان دانشگاه‌ها ضمن مطالعه و بررسی دقیق شیوه نامه وام مذکور با راهنمایی دانشجویان از بروز اختلال در فرایند پرداخت وام شهریه پیشگیری کنند.

به منظور تسهیل و تسریع در فرایند پرداخت وام شهریه، ضروری است دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب در بانک مذکور اقدام کنند در غیر این صورت امکان پرداخت وام به سایر حساب‌های دانشگاه میسر نخواهد بود.

دانشجویان واجد شرایط که برای آنها وام ثبت می شود حداکثر تا یکماه فرصت دارند جهت تکمیل پرونده و ارائه ضامن به بانک مراجعه کنند در غیر این صورت با گذشت بیش از یکماه بصورت خودکار انصراف از دریافت وام تلقی خواهد شد.

دانشجویانی که اقدام به تشکیل پرونده می کنند صرفا تا پایان ترم تحصیلی ۱۵ بهمن ۹۷ می توانند مدارک خود را تکمیل و وام دریافت کنند در غیر این صورت و تحویل ندادن مدارک در زمان مقرر به منزله انصراف از دریافت وام تلقی خواهد شد.

دانشجویان برای تسهیل و تسریع در تکمیل پرونده حتی الامکان در نزدیکترین شعبه به محل سکونت یا نزدیک ترین شعبه برای مراجعه ضامن را انتخاب کنند.

شرایط دانشجویان و ضامنان واجد شرایط برای دریافت از وام بانک مذکور در شیوه نامه ارائه شده است.

مبلغ وام شهریه ثابت و برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ریال کارشناسی ارشد ۱۱۵۰۰۰۰۰ ریال و دکتری تخصصی ناپیوسه ۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال است و امکان افزایش و یا کاهش مبلغ وجود ندارد و صرفا در سنوات مجاز تحصیلی وام پرداخت خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار