فروش مجازی محصولات دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فروش مجازی محصولات دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در سال‌های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، باید قابلیت‌های این دانشگاه به جامعه و مسئولان شناسانده شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: مرکز علمی و مهارتی حلقه مفقوده دانشگاه‌های کشور است که با برنامه ریزی منسجم و هدفمند می‌تواند کارهای بزرگی در کشور انجام دهد.

وی افزود: امروز برای از میان برداشتن بخش اعظم بیکاری جوانان و ایجاد شغل، راهی در کشورمان جز ارتباط مراکز فنی و صنعتی با دانشگاه و حمایت از مراکز فنی و حرفه‌ای نداریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه و حمایت از مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تحقق پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در سال‌های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، تصریح کرد: باید اصلی‌ترین کار و هدف امروز ما شناساندن قابلیت‌ها و پتانسیل بالقوه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جامعه و مسئولان باشد.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با مراکز تابعه در سراسر کشور صورت گرفته، نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشجویان و اساتید در استان‌ها برگزار خواهد شد.

شمس ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات در خارج از کشور در حال بررسی است که امید داریم در شش ماهه دوم سال جاری عملیاتی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: با تغییر نگرش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی با شیوه‌های به روز دنیا امکان اشتغال زایی با سرمایه گذاری اندک، زمان کمتر و بازدهی بیشتر وجود دارد.

وی افزود: ثبت سفارش و فروش مجازی محصولات مختلف دانشجویی از جمله شغل‌های جدیدی است که بایستی دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز در شهرهای مختلف شروع کرده تا درآمد زایی خوبی را با کمترین امکانات و سرمایه گذاری فراهم کنند. این یکی از راه‌های حل مشکل بیکاری در بین جوانان است.

شمس ادامه داد: در عصر کنونی میزان سرمایه گذاری، مدت زمان بازدهی برای سرمایه گذاری، اشتغال دیجیتالی با تکیه بر ابتکار و کارآفرینی، شاخص‌های مهمی برای توجیه سرمایه گذاری‌های اشتغال زا است که در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه عنوان کرد: از سال ۱۳۸۳ این دانشگاه برای گسترش مراکز هیچ ساز و کار و ابزار لازمی نداشته است. ما با وزارت علوم توافق کرده ایم که شورای گسترش فنی و حرفه‌ای را راه اندازی کنیم در این خصوص با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمک گرفتن از بخش خصوصی می‌توانیم با افزایش مراکز در سطح استان‌ها، مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: به دنبال جذب دانشجوی خارجی در مراکز هستیم. این ظرفیت در دانشگاه وجود دارد پیش از این تفاهم نامه هایی با چند کشور به امضاء رسیده است و با مسئولان کشور تاجیسکتان برای تعاملات دانشگاهی توافقاتی داشتیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار