فصل جدید روابط روسیه و ایران و مذاکره برای تحویل اس 300

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

ظریف به مسکو رفت
فصل جدید روابط روسیه و ایران و مذاکره برای تحویل اس 300

وزیر امور خارجه ایران گفت: توافق هسته ای ایران و 1 + 5 که در وین حاصل شد، موجب گشایش فصل جدیدی از میان مسکو و تهران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایتارتاس ، محمدجواد ظریف افزود: این توافق ها تاثیر مطلوبی بر همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها، به ویژه بخش اقتصادی و دفاعی خواهد گذاشت.

محمدجواد ظریف صبح امروز به منظور دیدار با مقامات روسی وارد مسکو شد.

احتمال مذاکره درباره تحویل سامانه اس 300

ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد : سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جواد ظریف همتای ایرانی وی در جریان مذاکرات امروز خود در مسکو احتمالا درباره تحویل سامانه های دفاع موشکی اس – 300 روسیه گفتگو می کنند.

وی در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا موضوع سامانه های دفاع موشکی اس- 300 در نشست وزیران امور خارجه روسیه و ایران مطرح خواهد شد گفت: در این نشست درباره همه موضوعات بحث و تبادل نظر خواهد شد.

روسیه و ایران ابتدا قراردادی برای تحویل سامانه های دفاع موشکی اس -300 در سال 2007 امضا کردند اما اجرای این قرارداد از سوی مسکو به دنبال تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران بر سر فعالیت های هسته ای ایران متوقف شد.

مسکو آوریل گذشته مدت زمان کوتاهی پس از توافق هسته ای ایران با مذاکره کنندگان بین المللی گروه پنج به علاوه یک ، ممنوعیت تحویل سامانه های دفاع موشکی اس -300 به ایران را لغو کرد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار