فعالیت ۱۰ رشته کارشناسی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فعالیت ۱۰ رشته کارشناسی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمان حاضر در بخش آموزشی ۱۰ رشته کارشناسی فعال داریم و در حال دریافت مجوز رشته بهداشت حرفه ای به عنوان یازدهمین رشته هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آموزنده عصر امروز در نشست خبری هفته سلامت در محل سرسرای اجتماعات دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: به عقیده من بهترین اتفاق سال گذشته در حوزه سلامت، شکل گیری مجمع سلامت در سطح کشور بود.
وی با اشاره به اینکه شعار ملی هفته سلامت امسال «سلامت برای همه و همه جا» تعیین شده است، اظهار کرد: بسیاری از موارد در حوزه سلامت با همفکری حل می شوند. در حال حاضر موضوع سلامت در بسیاری از مناطق جهان به صورت حرفه ای و فنی دنبال می شود.
وی با بیان اینکه مجمع ملی سلامت به همت معاون اجتماعی وزیر بهداشت و با تاکید رئیس جمهور شکل گرفت، تصریح کرد: با انجام برنامه ریزی درست باید در حوزه سلامت و به صورت هدفمند به سمت مردم حرکت کنیم و ارائه خدمات را به آنان و سازمان‌های مردم نهاد بسپاریم تا همه در این موضوع مداخله داشته باشند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه باید همه گیر شدن سلامت را باور کرد، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و با اختیاراتی که از سوی استاندار خوزستان واگزار شد، مجمع سلامت شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان با محوریت آبادان فعالیت خود را دنبال و به انجام می رساند.
آموزنده بهترین اتفاق شکل گرفته در حوزه سلامت در سال ۹۶ محقق شدن مجمع عالی سلامت بود برشمرد و افزود: هفته آینده و با حضور وزیر بهداشت، بال شمالی و اورژانس بیمارستان آیت اله طالقانی، کلینیک تخصصی و بلوک زایمانی خرمشهر و سی تی اسکن و کلینیک تخصصی شادگان افتتاح می شوند؛ درصدد هستیم تا در حضور وزیر بهداشت، مشکلاتمان را بیان و پیگیری کنیم.
وی اظهار کرد: در سفر وزیر بهداشت موضوعاتی از جمله مصوبات مشترک با منطقه آزاد اروند و تبدیل دانشکده به دانشگاه و برخی موارد دیگر را به طور جدی دنبال می کنیم؛ در زمان حاضر به صورت واقعی به دانشگاه تبدیل شده ایم و با تایید نهایی به شکل اسمی نیز دانشگاه علوم پزشکی خواهیم شد.
وی تصریح کرد: صورت جدی به دنبال احداث سایت دانشگاه (پردیس دانشگاه) در زمین ۳۱ هکتاری هستیم تا پراکندگی معاونت ها و مجموعه هایمان را از بین ببریم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمان حاضر در بخش آموزشی ۱۰ رشته کارشناسی فعال داریم و در حال دریافت مجوز رشته بهداشت حرفه ای به عنوان یازدهمین رشته هستیم.
آموزنده با بیان اینکه در ۴ رشته فوق دیپلم می دهیم، گفت: قرارداد نهایی برای آموزش ۳۰ دانشجوی عراقی و ورود به حوزه بین المللی نیز امضاء شده است ضمن آنکه بایستی با طرفهای اروپائی مان از جمله ایتالیا فعالیت‌های دو جانبه مان را بر اساس توافق نامه هایی که داشتیم را به انجام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه در بحث دانشجویی افتخارات خوبی نصیب دانشجویانمان شده، افزود: بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ دانشجو داریم که بسیاری از کرسی‌های فرهنگی در سطح کشور را کسب کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دو فرد مسلط به زبان فارسی و عربی به عنوان خوشامدگو برای نخستین بار در بخش اروژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان حضور دارند که وظیفه راهنمایی بیماران را بر عهده دارند؛ با انجام این کار قدری سطح رضایتمندی مراجعان بالاتر رفته است.
وی تصریح کرد: پروژه جدید بیمارستان آیت اله طالقانی طبق برنامه پیش می رود و با افتتاح این مجموعه شرایط درمان در منطقه به مراتب بهتر خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین با بیان اینکه پارسال ۴۰ پزشک متخصص به مجموعه متخصصان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شدند، افزود: در بخش جذب پزشکان فوق تخصص بایستی بیشتر کار کنیم، پارسال ۱۸ متخصص مغز و اعصاب در کشور توزیع شدند که ۲ نفرشان را ما جذب کردیم که نشان از تلاش بی وقفه همکاران ما دارد، در بخش متخصص بیهوشی کمبود داریم، اما وضعیتمان در بخش متخصص گوش و حلق و بینی و مغز و اعصاب خوب است اما باز هم کم است، افزایش جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص قدرت انتخاب مردم را بالا می برد.
آوزنده اظهار کرد: اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر کامل شده و پس از تکمیل تجهیزات و امکانات به روز و مناسب، سوم خرداد امسال افتتاح می شود

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار