فعالیت 53 رشته دكتری و كارشناسی ارشد در پردیس دانشگاه چمران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار


رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از جذب دانشجو در 14 رشته کارشناسی‌ارشد برای سال تحصیلی 97 – 96 در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا قدردان مشهدی با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 302 دانشجو در پردیس دانشگاه شهید چمران پذیرش شده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 18 دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی یادآور شد: ایجاد پردیس‌های دانشگاهی در سال 1390 با اهدافی مانند توسعه و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشجویان ایرانی شاغل در خارج از کشور و ادامه تحصیل دانشجویان مجازی در مقاطع بالاتر، کمک به تنوع‌بخشی در آموزش عالی، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی، علمی و تخصصی کشور و … موردتوجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

رئیس پردیس دانشگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: قوانین و مقررات آموزشی دانشجویان پردیس این دانشگاه، مطابق شیوه‌نامه و آیین‌نامه پردیس‌های دانشگاهی وزارت علوم بوده و دانشجویان از کلیه خدمات آموزشی مطابق با این شیوه‌نامه برخوردار هستند؛ برای مثال دانشجویان پردیس‌های دانشگاهی همانند دیگر دانشجویان می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 90 با اخذ مجوز از وزارت علوم، پردیس دانشگاهی در این دانشگاه تأسیس و در 17 رشته‌ مقطع دکتری تخصصی و 36 رشته‌ی مقطع کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو کرده است.

قدردان عنوان کرد: در سال تحصیلی 97 – 96 نیز پردیس دانشگاه در 14 رشته کارشناسی‌ارشد حسابداری، مدیریت مالی، علوم اقتصادی (گرایش توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی)، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، زبان و ادبیات عربی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، روانشناسی بالینی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی تربیتی، مدیریت ورزشی(گرایش مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی)، مهندسی برق(گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک)، مهندسی برق(گرایش سیستم‌های قدرت) دانشجو می‌پذیرد.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دانشگاه به نشانی www.scu.ac.ir مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار