فناوری اطلاعات توان ایجاد ۱۰۰هزار شغل تا پایان امسال را دارد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فناوری اطلاعات توان ایجاد ۱۰۰هزار شغل تا پایان امسال را دارد؟

هدفگذاری اشتغال فراگیر برای حوزه ارتباطات ایجاد ۱۰۰ هزار شغل است. رئیس جمهور هم بر ایجاد این میزان شغل تاکید کرده است. آیا این رقم تا پایان سال محقق می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه گذشته به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد. رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه فهم دقیق از تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می‌گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می‌دهد.

این موضوع بیانگر این است که یکی از اهداف دولت برای اشتغال زایی در حوزه موبایل و فضای مجازی و به صورت کلی فناوری اطلاعات است.

حسن روحانی، رئیس جمهور شب گذشته در گفت وگوی تلویزیونی نیز با اشاره به اشغال‌زایی در حوزه موبایل خاطرنشان کرد: مردم در دهه فجر، از نسل سوم و چهارم موبایل می‌توانند استفاده کنند. این فضا باید برای مردم آزاد شود و زیرساخت‌های شغلی این زمینه ایجاد شود.

روحانی گفت: من دو وعده مهم دادم. گفتم برای اشتغال و رفع فقر مطلق تلاش خواهم کرد و این را در بودجه 97 هم آوردم و برای اشتغال، بودجه گذاشتم. از نمایندگان ملت می‌خواهم این اهداف را محقق کنند و امیدوارم در صحن علنی بودجه‌ای را تحویل بگیریم که دولت و رئیس‌جمهور بتواند به وعده‌هایش عمل کند. نمایندگان هم دلسوز مردم هستند و ممکن است در شیوه‌ها اختلاف نظرهایی داشته باشیم.

جزئیات برنامه ریزی دولت در طرح اشتغال فراگیر نیز به شرح زیر است.

کسب و کارهای تولید محتوا(دیجیتال)

کسب و کارهای خدمات پایه مناطق روستایی و محروم

کسب و کارهای ایجاد زیرساخت و شبکه دسترسی

کسب و کارهای تجارت و خدمات الکترونیکی

کسب و کارهای خدمات دولت الکترونیک

کسب و کارهای خدمات خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات

توسعه شرکت های دانش بنیان

طرح اشتغال فراگیر در راستای اهداف برنامه ششم توسعه به منظور ایجاد 950 هزار شغل در سال 96 تدوین شد که مقرر شد در حوزه های مختلف این میزان اشتغالزایی دنبال شود.

محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش درباره این اهداف گفت: در برنامه ششم توسعه دولت باید 950 هزار شغل ایجاد کند، که 100 هزار شغل باید در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

با توجه به اینکه رئیس جمهور از هفته گذشته تا کنون بحث اقتصاد مجازی و اشتغالزایی موبایلی و مجازی را چندبار مورد توجه قرار داده است و هدف گذاری اشتغال فراگیر تا پایان سال جاری است آیا تا پایان سال 96 هدف گذاری برای ایجاد 100 هزار شغل ایجاد می شود؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار