فهرست ۴۵۵۲ رشته محل مجاز کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فهرست ۴۵۵۲ رشته محل مجاز کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، فهرست ۴ هزار و ۵۵۲ رشته محل مجاز کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت آموزشی وزارت علوم، فهرست ۴ هزار و ۵۵۲ رشته محل مجاز کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

براساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم ، مرجع تصویب ۸۱۸ رشته محل، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۵۵۵ رشته محل قطعی، ۵۶۵ رشته محل، کمیته ارزیابی، و ۲ هزار و ۶۱۴ رشته محل یکبار پذیرش اعلام شده است. متقاضیان برای اطلاع از رشته محل های مجاز کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به سایت معاونت آموزشی وزارت علوم به آدرس https://edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.

اخیرا وزارت علوم بیانیه ای در خصوص مجوز رشته محل های دانشگاه آزاد صادر کرد که در بخشی از آن آمده است، در ارتباط با رشته های این مراکز به خصوص تحصیلات تکمیلی دانشگاه های غیر دولتی، ضمن ملحوظ نظر داشتن تمام ملاحظات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در تمام دوره ها، از موارد خلاف قوانین مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مراجع قانونی جلوگیری خواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ماموریت اصلی خود بر اساس قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت متولی آموزش عالی کشور است و بر اساس برنامه های دولت و ماموریت های محوله در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی و طرح آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن توجه کامل به امور آموزش عالی دولتی و غیردولتی، خود را در قبال کلیه تحولات آموزش عالی، پژوهش و فناوری مسئول دانسته و اعمال قوانین و مقررات را وظیفه خود می داند تا بتواند در مقابل دانشگاهیان و دستگاه های نظارتی پاسخگو باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار